انتخاب زمینه برای برند سازی شخصی
امروز با یک مقالهی دیگر در مورد برندسازی شخصی با شما هستم. در زمینه برند سازی شخصی با مطالب دیگر نیز همراه یکدیگر بودیم و به موارد گوناگونی پرداختیم. در مقالهای به نام مفهوم برندسازی شخصی به اهمیت نقش شما و دیگران در برند شخصی شما صحبت کردیم. خصوصاً در مقالهی «لحظاتی برای برندسازی شخصی» کاملاً به این مساله اشاره شد که گرچه برند شخصی شما در ارتباطی مستقیم با برداشت دیگران قرار دارد، اما نقش شما در برداشت دیگران بسیار کلیدی و اساسی است. توصیه میکنم برای اینکه ارزش مطلب پیشرو را کاملاً درک کنید برای دقایقی به این مطلب سر بزنید و بازهم به ادامه این مطلب برگردید: لحظاتی برای برندسازی شخصی
شروع جدّی برندسازی شخصی
اگر واقعاً تصمیم خودتان را گرفتهاید و میخواهید از خودتان یک برند قدرتمند بسازید، به اثرگذاری مثبت، محبوبیت اجتماعی، نفوذ بر دیگران و صدها منفعت دیگری که برند شخصیتان برای شما به همراه خواهد آورد دست پیدا کنید در قدم اول باید زمینه یا همان موضوع برندسازی شخصی خود را انتخاب کنید. در چه زمینهای قصد دارید تبدیل به یک برند شوید؟ در چه حوزهای میخواهید لباس برندینگ را بر قامت تواناییها و توانمندیهای خود بپوشید؟
انتخاب زمینه برند سازی شخصی
انتخاب زمینه یا همان موضوع برندسازی شخصی از این نظر دارای اهمیت است که شما تنها یک نفر هستید. شما دارای تواناییها و زمانی محدود در زندگی خود هستید و قادر نخواهید بود در تمام ابعاد و زمینهها به شکوفایی دست پیدا کنید. شاید بتوانید در حوزهی تخصصی خودتان پوشش خوبی از تواناییها و توانمندیها را فراهم کنید، اما قطعاً قادر نخواهید بود در همهچیز عالی و درخشنده باشید. این حقیقتی است که باید با آن کنار بیائید.
شما باید این جسارت را داشته باشید که زمان و تمرکز خود را بر روی یک موضوع متمرکز کنید تا به نتیجه برسید. این انتخابی بزرگ و بسیار مهم در زندگی شما خواهد بود. در این مطلب میخواهیم به مواردی اشاره کنیم که شما را به روشی اصولی به سمت یک انتخاب درست در زمینهی برندسازی شخصی میکشانند. همینطور در ادامه، مواردی که مکمل این موضوع میباشند را مطرح خواهیم کرد.
زمینهای مرتبط با نقاط قوت
در مقالات بیشماری دربارهی این موضوع صحبت کردیم که فعالیتهای شما در حوزهی علاقهمندیها و نقاط قوتتان کارایی و بهرهوری شما را به صورت میانگین ۶ برابر خواهند کرد. یک تغییر کوچک در مسیر فعالیتهایتان از نقاط ضعف به نقاط قوت و زمینههای علاقهمندی باعث تحولی عظیم در زندگی شما خواهد شد. در اینجا مقالاتی را در دسترس شما قرار دادهام که لازم است سری به آنها بزنید. شما با انتخاب بزرگی مواجه هستید و باید اطلاعات خود را در این مورد افزایش دهید. از شما میخواهم که مطالعهی این موارد را جدی بگیرید، در غیر این صورت شاید موفق نشوید به درستی نقاط قوت و زمینههای علاقهمندی خود را بشناسید و نهایتاً به بهترین انتخاب دست پیدا نکنید:
بعد از مطالعهی این موارد شما به قدرت و ارادهی کافی برای شناسایی و انتخاب نقاط قوت خود دست پیدا خواهید کرد. به هرحال دانستن این موارد برای شما ضروریست و اگر هنوز نگاهی به این مطالب نیانداختهاید، حتماً بعد از مطالعهی کامل این مطلب به آنها بپردازید.
حرفی برای گفتن
به هیچ عنوان لازم نیست همین حالا در زمینهی انتخابی خود برای برندسازی شخصی حرفی برای گفتن داشته باشید. اما لازم است تا به آن نقطه دست پیدا کنید. این محال است که شما بدون اینکه مطلبی مفید، جالب و کاربردی برای مردم داشته باشید، آنها روی شما حسابی باز کنند. حالا شما میدانید که برندسازی شخصی مانند پوشیدن لباسی برازنده بر بدنی متناسب میباشد. اینکه دیگران در مورد شما چه برداشتی خواهند داشت در ارتباطی تنگاتنگ با دانش، مهارت و ارزشمندی نظرات شما خواهد بود.
شما باید در حوزهی انتخابی خود علاقهای وافر به مطالعه، کسب تجربه و بدست آوردن مهارت داشته باشید. این قسمت در ارتباطی مستقیم با حوزهی علاقهمندیها توصیه میکنم توصیههایی را که در مقالهی روبرو در اختیار شما قرار دادهام بخوانید تا با دنبال کردن آنها مدتی بعد حرفی برای گفتن داشته باشید: لحظاتی برای پرسونال برندینگ
دلی برای کار
همینطور شما باید زمینهای را انتخاب کنید که در آن علاقهمند به فعالیت باشید. بعد از پروسهی برندسازی شخصی، به سرعت پیشنهاداتی در حوزهی مشاوره، آموزش، برنامه ریزی و اجرا دریافت خواهید کرد. این کاملاً بسته به علاقه شماست که در کدامیک از این چند حوزه دست به کار شوید. برخی از ما بیشتر به حوزههایی همچون مشاوره علاقهمند هستیم و برخی شیفتهی اجرایی کردن ایدهها هستیم. این تصمیم با شماست، اما در تمام این حوزهها یک مورد مشترک وجود دارد. شما باید در حوزهی تخصص خود، دلی برای کار داشته باشید.
باید افتخار کنید
شما نه تنها باید علاقهمند به حوزهی برندسازی شخصی خود باشید، بلکه باید به ارزشهای خود افتخار کنید. همانطور که در این مقاله رازهای جذابیت را با شما درمیان گذاشتهام، انسانها شیفتهی افرادی هستند که باوری قوی به خود و تواناییهای خود دارند. دیگران بیش از اینکه عاشق شما و شخصیت شما باشند به دنبال این هستند که شما چه منفعتی به آنها خواهید رساند. آیا آنها را به یک زندگی رویایی و شیرین نزدیکتر خواهید کرد؟ اینکه شما باوری قوی و افتخار آمیز به حوزهی تخصصی خود داشته باشید، تأثیری شگرف بر دیدگان دیگران، بر شما خواهد داشت.
حاشیههای انتخاب زمینه برندسازی شخصی
اینها مواردی بود که باید حتماً در انتخاب زمینهی برندسازی شخصی خود در نظر داشته باشید. همهچیز به همینجا ختم نمیشود. گرچه راهی طولانی در پیش نخواهید داشت و در تمام این موارد ما در کنار شما خواهیم بود. بیایید کمی به این موارد بپردازیم و ببینیم با چه قدمهایی در حاشیهی انتخاب زمینهی برندسازی شخصی روبرو خواهیم بود.
به دور از عمومیت باشید
مخاطبان شما کلیگویی را نمیپسندند. شما حتی اگر میخواهید مجری تلویزیونی خوبی هم شوید باید حوزهی تخصصی خود را کاملاً جزئی و به دور از عمومیت انتخاب کنید. میخواهید در زمینهی مدیریت به یک برند شخصی قوی تبدیل شوید؟ اما کدامیک از حوزههای مدیریت را انتخاب میکنید؟ باید به این وضوح زمینهی خود را انتخاب کنید: ((مدیریت سازمانهای غیر دولتی داخلی)). وقتی کلی گوئی میکنید عملاً هیچکسی را به صورتی اختصاصی مخاطب خود قرار نمیدهید و دیگران با شما ارتباط لازم را برقرار نمیکنند. شما نباید همهکاره و هیچکاره باشید. بلکه اگر تمایل بسیار زیادی به گسترش زمینههایی تخصصی خود دارید، باید گام به گام پیش بروید و بعد از انجام پروسهی برندسازی شخصی در زمینهای بخصوص و کسب موفقیت در آن به سراغ زمینههای دیگر بروید.
به منابع دسترسی پیدا کنید
شما برای مطالعه نباید وقت خود را برای هر کتاب، فیلم، ویدئو و منبعی هدر دهید. بلکه باید باکیفیتترین منابع را انتخاب کنید. لزومی ندارد به زبان انگلیسی مسلط باشید، هرچند مطالعهی منابع انگلیسی زبان میتواند شما را یک سر و گردن از دیگران بلندتر کند. اگر در هر حوزهای یافتن بهترین منابع به زبان فارسی برایتان راحت نبود میتوانید روی ما نیز حساب کنید. این یک جملهی تبلیغاتی نیست، بلکه تهیه فهرستی از بهترین و ارزشمندترین منابع روز در هر حوزهای به صورت تخصصی، زیرمجموعهی یکی از خدمات مشاوره برندسازی شخصی ما در آیبهتر میباشد.
با اینترنت خو بگیرید
لازم نیست به شما گوشزد کنم که اینترنت چه منبعی ارزشمندی برای شما خواهد بود. شناسایی آخرین فعالیتهای رقبا، دیدن ویدئوهای روز، یافتن منابع و حتی مطالعهی همین مقاله، همه و همه بخش کوچکی از دستاوردهای شما در دنیای آنلاین خواهند بود. برندسازی شخصی در دنیای امروز در ارتباطی تنگاتنگ با دنیای اینترنت قرار دارد.
شما با مطالعهی این مقاله ثابت کردهاید که یک مخاطب آنلاین هستید. بسیاری از ما بیش از حد زمان در اینترنت میگذاریم (در مورد درست و غلط بودن این مساله قضاوتی نمیکنم، چون کاملاً نسبی است). اما برخی از ما شاید هفتهای یکبار به صورت اصولی سر وقت اینترنت برویم. شبکههای اجتماعی اکثراً منابعی غیر موثق و ضعیف برای شما خواهند بود. اگر میخواهید اطلاعات علمی و تخصصی خود را با عضویت در گروههای تلگرامی گسترش دهید همین حالا به شما میگویم که راه اشتباه را انتخاب کردهاید. باور کنید جز تعداد محدودی از شبکههای اجتماعی (آنهم با بررسی منابع هر مطلب) سایر آنها امثال تلگرام و اینستاگرام به هیچ عنوان برای شما قابل تکیه نخواهند بود.
این مسیر را ادامه دهید
ما به صورت مستمر مطالبی کاربردی، عملی و کاملاً بهروز را در حوزهی پرسونال برندینگ آنهم متناسب با فرهنگ مردم و کشور خودمان را در اختیار شما قرار میدهیم. به زودی بخشهای جدیدی به وبسایت آیبهتر افزوده خواهد شد و پیشنهاد میکنم برای اینکه در جریان آخرین و پرطرفدارترین مطالب و برنامههای آموزشی قرار بگیرید همین حالا از انتهای وبسایت در خبرنامهی ما عضو شوید و به جمع هواداران ما بپیوندید. با ما همراه باشید.