چگونه برند شخصی بسازیم؟

 In برندسازی شخصی

وقتی‌که افراد به دنبال برندسازی شخصی هستند اولین چیزی که به آن فکر می‌کنند اعداد و ارقامی مثل تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام، تعداد لایک‌ها و غیره است. اما این روشی بسیار ناکارآمد برای سنجش موفقیت در برندسازی شخصی هدفمند است.

برندینگ شخصی وسیله‌ای است که افراد از طریق آن شما را به خاطر می‌آورند. ساخت برند شخصی به معنی ارائه‌ی ارزش فراوان به افراد و کسانی است که با آن‌ها ارتباط دارید؛ به طوری که شما به یک رهبر متفکر و فردی سرشناس تبدیل شوید. برای ساخت برند شخصی لازم است کارهای زیادی انجام دهید، اما اگر شما برای شروع برندسازی شخصی آماده هستید، ۸ مرحله‌ی برندینگ شخصی را با شما در میان خواهم گذاشت. با من همراه باشید.

۱- اهداف خود را مشخص کنید

در هنگام تلاش برای برندسازی شخصی لازم است هدف مشخصی داشته باشید. اگر هدفی برای زمانی که به صورت آنلاین سپری می‌کنید، نداشته باشید بنابراین، صرفاً دارید از اینترنت برای اهداف سرگرمی استفاده می‌کنید. از خود سؤال کنید می‌خواهید چگونه دیده شوید، چه وجهه‌ای داشته باشید. آیا میخواهید پروژه‌های بیشتری به شما ارجاع داده شوند و یا به رادیو و تلویزیون دعوت شوید؟ چند هدف انتخاب کنید و اهداف را به‌گونه‌ای با ساخت برند شخصی همسو و هماهنگ کنید که کمک کند بهتر به اهداف دست یابید. کار سختی نیست. کافیست شروع کنید تا پیشرفت خود در برندسازی شخصی را مشاهده کنید.

۲- اعتبار و شهرت فعلی خود را ارزیابی کنید

درک این مسئله که دوستان، همسالان شما و جوامع مختلف چه تصوری از شما دارند یک ارزیابی و برداشت واقع‌بینانه از آنچه باید انجام دهید تا به اهداف برندینگ شخصی دست یابید، به شما می‌دهد. آیا تا به حال نام خود را در گوگل تایپ کرده‌اید؟ چه چیزی پیدا کرده‌اید؟ اطلاعات مثبت یا منفی؟ شاید حتی اسم خود را در اینترنت پیدا نکنید. در این صورت، باید پس از انجام ارزیابی تلاش کنید نام خود را در صفحات اول گوگل قرار دهید. هرچیز راهی دارد. کافیست راه آن را پیدا کنید.

رصد در برندسازی شخصی

۳- یک پایگاه اینترنتی انتخاب کنید

یک پایگاه اینترنتی آنلاین انتخاب کنید. انتخاب پایگاه اینترنتی برای برندسازی شخصی لازم و مهم است. یک پایگاه اینترنتی معمولاً یک وب‌سایت، پروفایل یا یک شبکه اجتماعی خاص است. البته که وب‌سایت امن‌ترین و ماندگارترین پایگاه در عصر حاضر برای شما خواهد بود. اما فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز لازم و ضروریست. پس باید درباره‌ی شبکه‌های اجتماعی که برای جذب ترافیک به پایگاه اصلی خود (که قاعدتا وبسایت اصلی شماست) استفاده می‌کنید، تصمیم‌گیری کنید. اینکه چه مطالبی را در آنها منتشر کنید و چه ارزش را از طریق آن به مخاطبان خود پیشنهاد کنید.

۴- برند خود را بسازید

زمانی را صرف بهینه‌سازی پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود کنید به ‌نحوی که آن‌ها با اهداف برندینگ شخصی شما تناسب داشته باشند. از تصاویر شاخص و عالی در تمام پروفایل‌های خود استفاده کنید که به شما کمک کند داستان خود را بگویید و  پیام خود را انتقال دهید. می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

۵- شروع به ساختن جامعه خود کنید

به اشتراک‌گذاری محتوایی که برندمحور است توجه افراد و صنایع سرشناس را جلب می‌کند و بر ارزش موقعیت شبکه شما به عنوان یک منبع مفید برای اطلاعات مهم می‌افزاید. از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری تعامل با جامعه‌ی خود استفاده کنید. باید به تولید محتوا بپردازید. از انواع تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطبانتان بهره گیرید.

باید بدانید قبل از تولید محتوا به مخاطب نیاز دارید. بدون وجود آن‌ها، شما صرفاً برای خود صحبت خواهید کرد. اما در این میان، تولید محتوا در فضای اینترنت نیز به افزایش تعداد مخاطبینی که با شما از طریق موتورهای جستجوگر آشنا می‌شوند کمک میکند. به گروه‌های مربوط به صنعت خود بپیوندید و زمانی را به فعالیت در این گروه‌ها اختصاص دهید. افرادی که در زمینه‌ی شما موفق و تأثیرگذار هستند را شناسایی کنید و آنها را به خوبی رصد کند.

۶- به اخبار صنعت خود با دقت گوش دهید

در هنگام تولید محتوا برای برندسازی شخصی باید روی بهترین داستان‌ها در صنعت خود کار کنید و آماده‌ی تهیه هزاران محتوا شوید. قبل از نوشتن و تولید محتوا باید داستان‌ها و اخبارهایی این چنین فراوان خوانده باشید. علاوه بر این باید در جریان جدیدترین اتفاقات در حوزه صنعت و تخصص خودتان باشید. اگر مدرس زبان انگلیسی هستید، باید بدانید که اخیرا دانشگاه‌های کشورهای معتبر، به کدام مدرک تحصیلی در زمینه‌ی زبان انگلیسی نیاز دارند. اگر در حوزه مسکن فعالیت میکنید، باید بدانید بازار شما در شرف کدام نوسانات قرار دارد.

۷- داستان‌گویی را شروع کنید

این روزها روش‌های مختلف زیادی وجود دارد که داستان خود را بگویید و مخاطبان خود را جذب کنید. شما می‌توانید ویدیو بسازید ، مطلب بنویسید، تصاویر را به اشتراک بگذارید و یا  کتاب‌های الکترونیکی بنویسید و برای مخاطبان به اشتراک بگذارید. هیچ‌یک از این کارها سخت نیست. به مخاطبان درباره آنچه می‌دانید و آنچه مخاطبانتان می‌توانند از موفقیت‌های شما یاد بگیرند بگویید. با این حال، از صحبت درباره چالش‌ها و مشکلات نهراسید. مخاطبانتان افرادی را دوست دارند که حقایق را بگویند و به این طریق است که می‌توانید مخاطبان خود را افزایش دهید و برندینگ شخصی خود را بهتر سازید. 

۸- در ساخت برند شخصی باید سخت تلاش کنید و تسلیم نشوید

بسیاری از افراد در ابتدای کار برندسازی شخصی انگیزه زیادی دارند. اما پس از مدتی وقتی نتایج فوری نمی‌گیرند زود ناامید می‌شوند. این بهترین فرصت برای شماست تا از کار خود در زمینه برندسازی شخصی دست نکشید. برای رسیدن به هر هدف و خواسته‌ای باید تلاش کرد و مدت‌ها زحمت کشید تا به آن دست یافت. بنابراین، در هنگام تلاش‌های برندینگ شخصی زود ناامید نشوید و صبور باشید. اگر بخواهید کنار بکشید، با دیگران تفاوتی نخواهید داشت و موفق نخواهید شد.

بسیاری افراد با سخت کار کردن روی ساخت برند شخصی تفاوت‌های چشمگیری در حرفه خود ایجاد کرده‌اند و همچنان بر تلاش بیشتر اصرار دارند. در نتیجه داشتن انگیزه و تلاش مستمر به یک ساخت یک برند شخصی قوی می‌انجامد.

بنابراین، برند سازی شخصی برای کسی که به دنبال رشد کسب و کار خود است، یک کار بهتر می‌خواهد، می‌خواهد شهرت و اعتباری کسب کند و یا دوستان جدید پیدا کند یک ضرورت است.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Comments
  • Yalda.m
    پاسخ

    واقعا مطالب جالب و کاربردی گذاشتید و اگه ناامید نشیمو بکارمون ادامه بدیم موفق خواهیم شد،با تشکر از مقالتون

Leave a Comment