چرا برندسازی شخصی مهم است و باید از آن استفاده کرد؟

 In برندسازی شخصی

در دنیای پیشرفته امروز، برند شخصی یکی از وجوه اصلی برای کسب موفقیت در تجارت شما است. برندسازی شخصی نیاز به تلاش، فداکاری و همچنین صرف زمان دارد و امری نیست که بتوان در طول یک شب به آن رسید.

برند شخصی شما باید بر اساس تعامل و اعتبار شکل بگیرد تا بتواند شما را در جهت حرکت به سوی کسب و کار موفق هدایت کند. برندسازی شخصی یک تلاش مستمر است که از طریق بازاریابی تاثیرگذاز، رسانه‌های اجتماعی و سایر استراتژی‌های برقراری ارتباط از طریق رسانه‌ها می‌توان به آن دست یافت.

اما چرا برندسازی شخصی مهم است؟

بازاریابی یک امر انسان به انسان است

می‌توان به جرأت چنین ادعا کرد که بزرگترین ابزار موجود در بازاریابی «اعتماد» است. در صورت داشتن هرگونه تجارتی در دنیای امروز که پر از تبلیغات گوناگون و برندهای رنگارنگ است، برای جلب اعتماد مشتریان بیش از هر چیزی به برند شخصی نیاز دارید. شما باید با استفاده از شخصیت خود در جهت برقراری ارتباط با دیگران تلاش کنید تا ‌آن‌ها بتوانند با تکیه بر برند شخصی شما، به کسب و کار و خدمات شما اعتماد کنند.

استفاده هوشمندانه از رسانه‌های اجتماعی و آنلاین

با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به راحتی می‌توانید با استفاده هوشمندانه از ‌آن‌ها برند شخصی خود را گسترش دهید و با این روش برندسازی شخصی شما تاثیرگذارتر خواهد بود و در ذهن مخاطبان به خوبی ثبت می‌شود. اما چرا برندسازی شخصی؟ دلیلش آن است که شبکه‌های اجتماعی بیشتر از آنکه مناسب شخصیت‌های حقوقی و غیر واقعی باشند، متناسب با شخصیت‌ها و افراد واقعی هستند. به این معنا که اگر شما صاحب یک کمپانی بزرگ هستید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی جهت گسترش کسب و کار خود بهره ببرید، مخاطبان با شخص شما در شبکه‌های اجتماعی ارتباطی بهتر نسبت به برند کمپانی شما برقرار می‌کنند.

آنها مایلند شخص شما را در شبکه‌های اجتماعی به عنوان مدیر کسب و کار دنبال کنند تا اینکه بخواهند کمپانی شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند! نمونه‌هایی از کمپانی های فوق بزرگ زیادی وجود دارند که در شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان آنچنان زیادی ندارند. با اینکه از گوگل، میلیارها نفر در دنیا استفاده میکنند، تعداد دنبال کنندگان گوگل در اینستاگرام تقریبا به اندازه‌ی برخی از بازیگران محبوب ایرانی است. تحقیقات نشان داده اقبال مردم به دنبال کردن شخصیت‌های واقعی در شبکه‌های اجتماعی به شدت بیشتر است و این یعنی اگر می‌خواهید بر دو بال شبکه‌های اجتماعی سوار شوید، نیاز به یک برند شخصی خواهید داشت.

دوران شبکه های اجتماعی

اهمیت برند شخصی در سال ۲۰۱۷ بیشتر شده است

ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم، بنابراین برندسازی شخصی یک گزینه نیست؛ بلکه یک ضرورت است. با ایجاد یک تصویر اولیه خوب و معرفی برند خود بعنوان یک برند منحصر به فرد و ارزشمند، اعتماد مخاطبان را جذب نمایید و در جهت پیشرفت اقدام کنید.

وقتی شما در برند شخصی خود سرمایه گذاری می‌کنید، نه تنها در خودتان بلکه در تمامی کارکنان شرکتی که مدیریت می‌کنید نیز سرمایه گذاری کرده اید، به همین دلیل است که نام تجاری شخصی باید در سال ۲۰۱۷ و سالهای آینده جدی گرفته شود. اما بیایید به ۱۰ مورد از مزایای کلیدی برندسازی شخصی بپردازیم.

سال ۲۰۱۷ و برندسازی شخصی

۱۰ مورد از مزایای کلیدی برندسازی شخصی

برند شخصی بدین معنی است که شما تصمیم بگیرید یک نقش فعال در جهت دهی زندگی خود داشته باشید. برندسازی شخصی به شما اجازه می‌دهد زندگی خود را مدیریت کنید و از وابستگی خود به دیگران در جهت موفقیت‌های شغلی، مالی و… کم کنید. برند شخصی به شما در بدست آوردن هرچه بیشتر آنچه که می‌خواهید کمک می‌کند.

۱- برند شخصی به شما اجازه می‌دهد که خودتان باشید!

ایجاد نام تجاری شخصی به شما اطمینان می دهد که اگر شما خود واقعیتان را معرفی کنید می‌توانید موفق باشید. در مقالات زیادی به این موضوع اشاره کرده‌ام که بهترین استراتژی در برندسازی شخصی این است که خود واقعی‌مان را به نمایش بگذاریم، و نه یک چهره‌ی دروغین. این تضمین یک تسکین بزرگ برای من و شماست و به ما اجازه می‌دهد خودمان را آنگونه که می‌خواهیم باشیک معرفی کنیم و در عین‌حال موفقیت‌های زیادی کسب کنیم.

۲- اعتماد به نفس شما افزایش پیدا میکند

هنگامی که شما می دانید چیزی ارزشمند برای ارائه دارید عزت نفش شما افزایش پیدا می‌کند. شما اعتماد به نفس خودتان را بعنوان برند شخصی و با دانستن اینکه نکات مثبت و قابل ارائه زیادی دارید توسعه می‌دهید. برندسازی شخصی در طول فرایند خود به عنوان یک پاداش ضعف‌های شخصی شما را به حداقل می‌رساند و بر نقاط قوت شما تأکید می‌کند. پیشنهاد میکنم مقاله‌ی انقلاب نقاط قوت را مطالعه کنید.

۳- ایجاد اعتبار به واسطه برندسازی شخصی

مخاطبان هدف شما می‌خواهند بدانند که آیا شما آنچه می‌گویید را انجام می‌دهید یا نه؟ اعتبار شما از طریق کلماتی که بیان می‌کنید افزایش پیدا نمی‌کند بلکه از طریق اقداماتی‌که انجام می‌دهید می‌توانید آنرا توسعه دهید. اگر شما برند شخصی خود را زندگی می‌کنید و قول‌هایی که از طریق برندسازی شخصی خود به مخاطبان داده اید را عملی کنید، به صورت اتوماتیک در مسیر کسب اعتبار قرار گرفته‌اید.

از طرف دیگر، شما در مسیر برندسازی شخصی نیاز به کسب اعتبار دارید و همین موضوع برای شما انگیزه‌ای عالی خواهد بود تا از کوچکترین فعالیت‌های خود، برای خودتان اعتبار دست و پا کنید. در این مورد بعدها بیشتر برایتان توضیح خواهم داد. موضوعی که در کارگاه‌های برندسازی شخصی، تأکید زیادی روی آن میکنم.

۴- خاص بودن خود را نشان می‌دهید

شما در کنار تخصص، نیاز به خاص بودن دارید. زمانی که از شما درباره اینکه چه کاری انجام می‌دهید پرسیده می شود، نمی‌توانید بگویید “همه چیز”. زیرا هیچ‌کس نمی‌داند که معنی دقیق آن چیست! موضوعی که در برندسازی شخصی وجود دارد این است که باید خاص باشید. بنابراین شما یک ترکیب منحصر به فرد از تجربه کاری، تجربه زندگی و ویژگی‌های شخصی ایجاد می‌کنید که پایه ای برای تعیین طرز تفکر شما است. در این مرحله شما یک تخصص که بخوبی در آن مهارت دارید انتخاب کرده و آنرا توسعه می‌دهید. بدین ترتیب تخصص شما باعث تمایز برند شخصی شما می‌شود. پیشنهاد میکنم مقاله‌ی انتخاب زمینه برای برندسازی شخصی و لحظاتی برای برندسازی شخصی را مطالعه کنید.

۵- به شهرت دست پیدا کنید

بخشی از فرایند برندسازی شخصی شروع شناخته شدن برای چیزی است. در برندسازی شخصی باید در ابتدا بهترین خود را بشناسید. مخاطبان از طریق اقدامات، تخصص و روابط عاطفی شما را به یاد می‌آورند. اما این مسئله را بخاطر داشته باشید که برند‌های قوی همان قدر که جذب می‌کنند، دفع هم می کنند. همه افراد در گروه مخاطبان شما قرار نمی‌گیرند. ولی مساله به اینجا ختم نمی‌شود. شاید از ۱۰۰ درصد جامعه، تنها ۲۰ درصد روحیه و شخصیت شما را بپذیرند، اما این ۲۰ درصد از مخاطبان ویژه و هواداران شما خواهند شد و این چیزی جز شهرت نیست.

۶- پیوستن به مخاطبان هدف

موفقیت در برند شخصی با انتخاب درست مخاطبان رابطه مستقیم دارد. در روند برقراری ارتباط شما باید یک ارتباط احساسی با مخاطبان هدف خود برقرار کرده تا بتوانید یک برند شخصی قابل اعتماد را که بر پایه ارتباطات عاطفی واضح و ثابت قرار گرفته است، به مخاطبانتان معرفی کنید. این مساله در روحیه و احساس ارزشمندی در وجود شما نقشی بسیار بسیار پررنگ خواهد داشت.

۷- خود از رقابت متمایز کنید

تمایز برای موفقیت برند شخصی بسیار مهم است. اگر شما شبیه سایر رقیبان باشید، بعنوان یک کالا و یک گزینه عادی در نگاه مخاطبان قرار می‌گیرید و ممکن است مخاطبان از شما گذر کنند. بنابراین بازاریابی شما باید خاص بودن را در نظر بگیرد تا مخاطبان جذب شما شوند و تفاوت بین شما و رقیبان ‌آن‌ها را جذب کند. اما وقتی تبدیل به یک برند شخصی می‌شوید، شما یک مزیت رقابتی فوق‌العاده ارزشمند و پایدار کسب کرده‌اید. تفاوت شما این است که شما تبدیل به یک برند شخصی شده‌اید.

۸- شما به پشتیبانی نیاز دارید

مردم واقعاً می‌خواهند به شما کمک کنند. بنابراین شما باید کسب و کار خود را به صورت واضح معرفی کنید. اینکه چه هستید و چه نیازهایی دارید باید هم برای خودتان و هم برای دیگران روشن و مشخص باشد. با استفاده از برندسازی شخصی شما می‌توانید نیازهای خود را شناسایی و تعیین کنید و با این روش به راحتی درخواست کمک کنید.

۹- متمرکز کردن انرژی

یکی از مزایای اصلی داشتن برند شخصی متمرکز شدن انرژی شماست، زیرا به خوبی می‌دانید چه کسی هستید، با چه کسانی در ارتباط هستید و چه کاری می‌خواهید انجام دهید. وقتی بر کاری متمرکز هستید، نتایج یکی یکی خود را نشان می‌دهند و این یعنی شروع دستیابی به موفقیت. افراد زیادی را می شناسم که ساعت‌های زیادی را در طول روز به کار نمی‌پردازند، اما موفق هستند. چرا که متمرکز بر تخصص و هویت خود باقی مانده‌اند. در عوض افرادی را می‌شناسم که وارد هر پروژه‌ای می‌شوند، هر مشاوره‌ای را می‌پذیرند و سعی میکنند به هیچ کاری جواب منفی ندهند. نتیجه روشن است؛ آنها پیشرفت چشم‌گیری ندارند. چرا که تمرکز را فراموش کرده‌اند. بر تمرکز متمرکز باقی بمانید.

۱۰- به خود اجازه تنبلی دهید!

با مشخص کردن تخصص خود، برندسازی شخصی به شما این امکان را می‌دهد که پس از مشخص کردن هدف و جهت رشد خود، به ابزارهایی‌که در زندگی حرفه ای خود برای ایجاد نوآوری و پیشرفت استفاده می‌کردید، نیاز کمتری داشته باشید. زیبایی برندسازی شخصی این است که در حالی که همیشه نیاز به رشد و یادگیری دارد، باید به ثبات برسد. دراینجاست که هدف به خودی خود کسب می‌شود.

در پاسخ به این سوال که چرا برندسازی شخصی مهم است باید بگویم که با برندسازی شخصی می‌توانید هدف و تخصص خود را متمرکز کنید. در نتیجه مخاطبان شما نیز بخوبی می‌توانند شما را از سایر رقیبان متمایز کرده و با توجه به اقداماتی که شما برای جلب اعتماد ‌آن‌ها انجام می‌دهید، در زمان مناسب به سوی شما جذب شوند.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts

Leave a Comment