پنج نکته که در برندسازی شخصی باید به آن توجه کنید

 In برندسازی شخصی

 برند شخصی تعیین‌کننده‌ی شیوه‌ی نمایش شما در جهان و قضاوت انسان‌ها در مورد شما است. نام تجاری قوی‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. هنگامی‌که مردم می‌دانند شما چه کسی هستید و تلاش می‌کنند شما را بشناسند یا در مورد شما تحقیق کنند، به کمک یک برند شخصی قدرتمند و با اعتبار می‌توانید خودتان را به آن‌ها بشناسانید.

همینطور اگر در زمینه‌ی برندسازی شخصی به ‌اندازه‌ی کافی فعالیت نکرده باشید، بدون شک اصلاً شناخته نخواهید شد. سؤال اصلی این است که داشتن برند شخصی چه کمکی به شناخته شدن شما می‌کند؟ چه نکاتی را باید برای برندسازی شخصی مد نظر قرار داد تا به کمک آن به ‌اندازه‌ی کافی اعتبار به دست آورد؟

من در این مقاله با شرح پنج مرحله‌ی زیر که در فرآیند برندسازی شخصی به آن نیاز دارید، شما را در این زمینه راهنمایی خواهم کرد:

  • در فرآیند برندسازی تعریف درست و صادقانه‌ای از خود ارائه دهید
  • تأثیر حرف زدن در مورد اهدافتان و سخنرانی کردن را فراموش نکنید
  • تجربیات خود را در زمینه‌ی احداث یک مجموعه و رهبری آن بنویسید و نشر دهید
  • در اینترنت حضور فعال داشته باشید
  • همواره سطح علمی و دانش خود را ارتقا دهید

۱- در فرآیند برندسازی تعریف درست و صادقانه‌ای از خود ارائه دهید

ساختن یک برند شخصی نامعتبر بسیار سخت‌تر از برندسازی شخصی صادقانه است. قاطعانه عمل کنید و صداقت را تا آخرین مرحله از مراحل برندینگ شخصی حفظ کنید. در مورد خودتان راست بگویید. البته برخی از فعالان و متخصصان این عرصه معتقدند برای داشتن برندی شخصی که مردم آن را بپذیرند و به آن علاقه نشان دهند باید در بعضی از موارد تغییر شکل و فرم داد و بر اساس نظر مخاطبان پیش رفت، اما در بلند مدت این شیوه خسته‌کننده خواهد بود. این روش ممکن است در مدت کوتاهی به اعتبار برند شخصی شما کمک کند اما برند باید انعکاسی از خود واقعی شما باشد. از چیزی که به آن ایمان و اعتقاد دارید. سؤال این است که آیا به خود واقعی و اهدافتان ایمان‌دارید؟ اصلاً هدف شما چیست و برای دست‌یابی به چه چیزی تلاش می‌کنید؟ نقاط قدرت و ضعف شما کدام است؟

برندسازی شخصی و خود واقعی

فراموش نکنید که انسان‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. اگر شما خود واقعیتان را نشان ندهید یا اگر آن‌ها فقط احساس کنند که چیزی که از شما می‌بینند جعلی است، دیگر هرگز به شما اعتماد نخواهند کرد. حتی اگر آن‌ها برای مدتی خریدار شخصیت غیر واقعی برند شما باشند، به ‌زودی و با کوچک‌ترین ناسازگاری و مشکلی آن را ترک خواهند کرد.

ساختن یک برند شخصی در درجه‌ی اول به‌درستی و درک واقعی شما از خودتان وابسته است. بعد از آن که تعریف درستی از خود واقعیتان به دست آوردید، می‌توانید آن را به جهان معرفی کنید. ماسک خود را در بیاورید و از این‌ که دیگران شما و برند شخصیتان را با چهره‌ی واقعی ببینند، نترسید.

۲- تأثیر حرف زدن در مورد اهدافتان و سخنرانی کردن را فراموش نکنید

اگر شما به‌ عنوان مؤسس یک شرکت یا مجموعه به دنبال اعتبار بخشیدن به برند شخصی خود هستید، باید مرتب با اعضای مجموعه و دیگران در باب کسب و کار و تخصص خود و اهداف آن صحبت و گاهی سخنرانی کنید. همواره از حوزه‌ی دانش و تخصص خود سخن بگویید و نشان دهید که می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید. در سخنرانی‌های خود به سؤال مخاطبان پاسخ دهید و آن‌ها را مجذوب و میخکوب کنید. نشان دهید که به خودتان و کارتان اطمینان دارید و حتی انتقادها را پذیرفته و در صورت درست بودن آن‌ها ترتیب اثر خواهید داد.

در فرآیند برندسازی شخصی باید از هر تریبونی که در اختیار شما قرار دارد، به نفع خودتان استفاده کنید. ممکن است ابتدا این سخنرانی‌ها درون شرکت و سازمان شما صورت بگیرید و مخاطبان شما فقط کارمندان و همکارانتان باشند، اما به‌زودی برای سخنرانی در جاهای بزرگ‌تری دعوت خواهید شد و این برای برند شخصی شما و اعتبار بخشیدن به آن بسیار مؤثر خواهد بود.

سخنرانی در برندسازی شخصی

۳- تجربیات خود را در زمینه‌ی احداث یک مجموعه و رهبری آن بنویسید و نشر دهید

برای آن‌که برند شخصی شما معتبر باشد و در فرآیند برندسازی شخصی موفق باشید، خوب است که تجربیات خود را در زمینه‌ی احداث شرکت و هدایت و رهبری آن به ‌عنوان یک مقاله بنویسید و در اختیار دیگران قرار دهید. این کار باعث می‌شود کم‌کم در همه‌ جا شناخته شوید. نگاه اجمالی به پوشش مطبوعاتی در جهان نشان می‌دهد که هر فردی که به‌طور منظم از اینترنت به ‌عنوان یک ابزار روزمره استفاده می‌کند، برندهای بسیاری را می‌شناسد. حتی افرادی که به ‌جای اینترنت علاقه‌مند به مطبوعات چاپی هستند نیز در این زمینه اطلاعاتی قوی دارند و اگر شما با مقالات خود در این فضاها حضور داشته باشید، قدم مثبتی در زمینه‌ی موفقیت برند شخصی خود برداشته‌اید.

موضوع دیگر مصاحبه با اصحاب رسانه و وب ‌سایت‌ها است. اگر چنین موقعیتی برای شما فراهم شد، حتی با وجود مشکلات و چالش‌هایی که مصاحبه کردن ممکن است برای شما ایجاد کند، در جهت موفقیت برندینگ شخصی خود آن‌ها پذیرفته و مصاحبه کنید.این‌یک روش قدرتمند برای نشان دادن این است که شما که هستید؟ اهدافتان چیست؟ و آیا می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید؟ گپ زدن با اصحاب رسانه می‌تواند قدرت نام تجاری و برند شخصی شما را افزایش دهد.

۴- در اینترنت حضور فعال داشته باشید

آیا در اینترنت حضور دارید؟ آیا مجموعه‌ی شما وب‌ سایت دارد؟ آیا در فضای مجازی صفحه‌ای با نام و برند شخصی خود احداث کرده‌اید؟

فضای اینترنت با وجود امکاناتی که دارد مکان مناسبی برای رصد میزان محبوبیت برند شخصی شما است. تعامل نزدیک با مخاطبان شرایطی فراهم می‌کند که همواره وضعیت برند شخصی خود را از نظر مشتریان مانیتور کنید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در زمینه‌ی برندینگ شخصی باید انجام دهید، این است که یک وب ‌سایت پرقدرت و استاندارد داشته باشید. به ‌این ‌ترتیب می‌توانید مرتب خود را در موتورهای جستجو با واژه‌هایی که برایتان مهم است افراد با آن‌ها شما را جستجو کنند، بررسی کنید. هم‌چنین با امکاناتی مثل GOOGLE SEARCH CONSOLE راه‌های ورود به وب‌سایتتان را بررسی کرده و قدرت کلمات کلیدی خود را بسنجید.

۵- همواره سطح علمی و دانش خود را ارتقا دهید

مهم نیست تا امروز برند شخصی شما موفق و با اعتبار بوده است یا نه. جهان با سرعتی باور نکردنی در حال پیشرفت است و شما مجبورید همواره با آخرین سطح علم در حیطه‌ی کاری خود به‌روز بمانید.

بدون شک برندینگ شخصی پروسه‌ای زمان‌بر است و درجا زدن در سطح علمی قبلی باعث از دست رفتن همه تلاشی می‌شود که در این خصوص انجام داده‌اید. همواره باید در حال مطالعه مقالات و کتاب‌های جدید در زمینه‌ی کاری خود باشید و دانش خود را ارتقا بدهید.

برندسازی شخصی و مطالعه

در نهایت به یاد داشته باشید که به ‌عنوان یک مؤسس بدون این‌که به اعتبار رقبای خود آسیب بزنید در بالاترین درجه در رقابت با آن‌ها باشید و فراموش نکنید که در برند سازی شخصی مهم است همواره خودتان باشید و هرگز در مورد آن چیزی که نبوده‌اید صحبت نکنید. چرا که این موضوع از اعتبار برند شخصی شما می‌کاهد. حتی حرف زدن در مورد نقاط ضعفتان می‌تواند درجه‌ی انسانیت شما را نشان داده و باعث کسب اعتبار اخلاقی برند شخصی شما بشود.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 4 comments
  • Ahmad
    پاسخ

    مطالبتون بسیار کار آمد و درست هستند👌

    • آرین سلیمانی
      پاسخ

      ممنونم از شما دوست خوب

  • حسین
    پاسخ

    سلام
    مرسی که وقت میزارین و این مطالب رو مینویسید بسیار آموزنده بود ولی در برخی از جا ها به طور کلی توضیح دادین اگه براتون امکان داره یک مقداری مو شکافانه تر توضیح بدین ممنون میشم
    با تشکر

    • آرین سلیمانی
      پاسخ

      سلام به دوست خوب و عزیز
      کاملا درسته. حتما حتما به مروز مطالب بیشتر و جامعی در مورد تک تک آیتم‌ها ارائه میشه
      ممنون که با ما هستید

Leave a Comment