وب سایت یا کارت ویزیت؟

 In برندسازی شخصی

سلام، موضوع امروز وب سایت و ضرورت داشتن یک وب سایت خوب برای برند شخصی شماست. چقدر به پررنگ شدن برند شخصیتون اهمیت مید‌هید؟ یا به شناخته شدن در اینترنت؟ با تیم آی‌بهتر همراه باشید تا باهم ببینیم ضرورت داشتن یک وب سایت برای یک برند شخصی چقدر است.

چگونه برندتان رامعرفی می‌کنید؟

حالا که شروع به برندسازی شخصی کرده‌اید، برند تجاری شما خودتان هستید. خودتان را چگونه معرفی می‌کنید؟ دیگران از چه طریقی شما را می‌بینند؟ و از چه طریقی با خدمات شما آشنا می‌شوند؟ چطور سوالات خودشان را از شما می‌پرسند و می‌توانند با شما در ارتباط باشند؟

برای شناخته شدن توسط مردم ابتدا باید دیده شوید. روش سنتی که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از کارت ویزیت است. ولی مشکلات و کم و کاستی‌های خود را نیز دارد. شما با یک کارت ویزیت اطلاعات محدودی به مخاطبتان ارائه می‌دهید. مانند نام، تخصص و طریقه تماس. از این گذشته فقط می‌توانید به افرادی که می‌شناسید و با آنها روبرو می‌شوید کارت خود را ارائه دهید. به شما قول می‌دهم اکثر آنان نیز با کارت ویزیت شما همان کاری را می‌کنند که شما با کارت ویزیت آنها می‌کنید… آن را دور می‌اندازند. این کافی نیست. بقیه افرادی که شما آنها را نمی‌شناسید و آنهایی که نام شما را به عنوان یک برند معتبر می‌شنود چگونه شما را بیابند؟

یک راه حل جذاب

بهترین راه، طراحی یک وب‌سایت کامل و کاربردی است که قابلیت انعطاف بیشتر، هزینه‌ای کمتری دارد و دارای دایره وسیعتری از اطلاعات شماست.

وب‌سایت به شما هویتی در دنیای مجازی می‌دهد که با جستجوی کاربران در اختیارشان قرار می‌گیرد. شاید در ابتدا هزینه طراحی یک وب‌سایت به نظرتان زیاد بیاید ولی با کمی حساب و کتاب درمی‌یابید که بسیار به صرفه تر از روش‌های مرسوم مانند کارت ویزیت و کاتالوگ یا تبلیغات در رسانه هاست. قابلیت انعطاف پذیری یک وب‌سایت باعث می‌شود شما هرگاه بخواهید اطلاعات موجود را تغییر دهید. و لازم نیست برای تغییر آدرس و اضافه کردن خدماتی خاص تمامی کارت‌ها و کاتالوگ‌های قدیمی را دور بریزید و دوباره سفارش دهید. فقط کافیست وارد وب‌سایت خود شود و تمامی اطلاعاتی را که می‌خواهید به‌روز کنید.

یک مزیت عالی برای برند شخصی شما

روشن است که شما نمی‌توانید خودتان را به دیگران تحمیل کنید. اینکه هرکسی را ببینید به او کارت ویزیت و سررسید مجموعه‌ی خود را بدهید، نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد. بسیاری از کسانی که کارت ویزیت شما را دریافت می‌کنند، امروز نیاز به خدمات شما ندارند و اتفاقاً فردا که به شما نیاز پیدا می‌کنند، کارت ویزیت شما را پیدا نمی‌کنند!

فرض کنید شما ۱۰۰۰ عدد کارت ویزیت را در مدتی به دیگران داده‌اید. گاهی درصد زیادی از آنها به شما نیازی ندارند. اما حالا فرض کنید ۱۰۰۰ نفر به واسطه جستجو، معرفی و یا نام شما به وب‌سایت شما مراجعه کرده‌اند. اینها مشتریان بالقوه‌اند. کسانی که واقعاً به خدمات شما یا خدماتی مشابه نیاز دارند. از طرفی قادرید به وسلیه‌ی شیوه‌های انگیزشی در وب‌سایت خود، اطلاعات تماس آنان را دریافت کنید، آنها را تبدیل به مشتری کنید و یک گام روبه جلوی دیگر با افزایش تعداد مخاطبان و مشتریان خود در زمینه برندسازی شخصی بردارید.

پیشنهادی برای شما داریم. این مطلب را بخوانید: وب‌سایت یا شبکه‌ی اجتماعی؟

فواید دیگر وب‌سایت برای برند شخصی شما

این همه ماجرا نیست. وب‌سایت، کیفیت ارتباطات شما را با مخاطبان به شدت افزایش می‌دهد و تمام مشتریان و مخاطبان شما را قادر است به یک مشتری VIP یا ویژه تبدیل کند. شما قادرید با یکبار طراحی صحیح فرایند‌های وب‌سایت خود، خدماتی دائمی و با کیفیت را همیشه و در هر زمان از شبانه‌روز ارائه دهید. بیائید باهم نگاهی به فواید دیگر وب‌سایت برای برند شخصی شما بیاندازیم.

ارائه اطلاعات کامل

وب‌سایت بهترین راه ارائه اطلاعات کامل و جامع در مورد برند شخصی شما و کاری که انجام می‌دهید است. می‌توانید هرگونه اطلاعاتی را که می‌خواهید در مورد خودتان، برندتان، خدمات یا محصولاتتان و…. در وب‌سایت خود قرار دهید. صرفه جویی نکنید. هرچه که فکر می‌کنید در معرفی شما و پررنگتر کردن برند شخصی شما اثر گذار است اضافه کنید.

وب‌سایت می‌تواند شامل هر چه که می‌خواهید مانند کارت ویزیت شما، کاتالوگ محصولاتتان، اطلاعاتی درباره شما، راه‌های ارتباط با شما، مقالات, دست نوشته‌های شما و لوگوی برند شما و… باشد. شما در وب‌سایت می‌توانید نمونه‌کارها، پروژه‌های، همکاران خود و البته شرکای تجاری خود را نیز معرفی کنید.

برند شما همیشه در دسترس است

با وجود یک وب سایت به روز و کارآمد می‌توانید در هر زمان از شبانه روز در دسترس مخاطبانتان باشید. شاید برخی مخاطبانتان بخواهند در نیمه‌های شب گریزی به صحبت‌ها، آموزش‌ها و یا نظرات شما بزنند. وب‌سایت این فرصت را در اختیارشان قرار می‌دهد. همینطور مخاطبان شما، حتی کسانی که تنها نامی از شما شنیده اند نیز می‌توانند بدون محدودین زمان اطلاعات جامع و کامل درباره شما کسب کنند و در بهترین زمانی که خودشان در آن احساس راحتی می‌کنند، در مورد همکاری و یا برخورداری از خدماتتان تصمیم‌گیری کنند.

بی‌زمان بودن یکی از بهترین مزایای وب‌سایت است. وب‌سایت شما به منزله دفتر کار شما می‌باشد. دفترکاری که به شما آزادی عمل می‌دهد و تحت نظارت خودتان است. چقدر به این دفتر کار خود اهمیت می‌دهید، با وجودی که در عصر دفترکارهای مجازی به سر می‌برید؟

ایده‌هایتان را اینطور منتقل کنید

می‌توانید ایده‌ها و افکار خود را تحت برند شخصی خود به عنوان مقالاتی نوین ارائه کنید که تمامی مخاطبان بتوانند از آن استفاده کنند و شما را با ایده‌ها و افکارتان به جامعه معرفی کند. گاهی موضوعاتی پرطرفدار می‌شوند و روزانه ده‌ها هزاربار و حتی میلیون‌ها بار مورد جستجوی کاربران اینترنت قرار می‌گیرند. شما از این فرصت چطور استفاده می‌کنید؟ آیا گوگل، نظرات شما را نیز که در وب‌سایتتان موجود است به مخاطبانی جدید نشان می‌دهد؟

اگر همین حالا اقدام کنید دیده خواهید شد و دیده‌شدن در «برندسازی شخصی» از اهمیت بالایی برخوردار است. فراموش نکنید ارزش وب‌سایت شما باتعداد مخاطبان بیشتر بالاتر می‌رود. پس در گام بعد لازم است تا جذابیت سایتتان را به حدی برسانید که مورد توجه قرار گیرد و این به هیچ عنوان کار دشواری نیست. همانطور که ما با مطالب غیر ترجمه و غیر کپی خودمان توانستیم شما را برای دقایقی میهمان وب‌سایت خودمان کنیم، شما هم قادر خواهید بود با انتشار مطالبی در حوزه‌ی تخصصی، مهارت‌ها و حتی علایق خودتان، مخاطبانی دوست داشتنی مانند خودتان را همراه خود کنید.

و حتی درآمد بیشتر

احتمالاً برای شما، بخشی از اهداف در جذب مخاطب و تمامی مباحث بالا کسب درآمد خواهد بود. به قول بعضی از مخاطبان ما، اگر درآمدتان افزایش پیدا نکند که ارزش اینهمه زخمت را نخواهد داشت! البته این مورد نسبی است و بعضی از برندهای شخصی تمایل دارند بیشتر دیده‌شوند تا به اثرگذاری بیشتری در جامعه دست پیدا کنند.

اما خواه ناخواه وقتی شما تبدیل به یک برند شخصی قوی می‌شوید (که وب‌سایت نیز به قوی‌تر شدن برند شخصی شما کمک خواهد کرد)، درآمدتان از این رو به آن رو می‌شود! با دیده شدن و جذب دیگران برای برند خود، محصولات و خدماتتان می‌توانید مشتریانی چشمگیر برای خودتان دست و پا کنید که سطح درآمد شما را افزایش می‌دهند و مسلماً افزایش چشم‌گیر مشتریانتان، شما را به عنوان یک برند شخصی، بزرگتر و پررنگ تر نشان خواهد داد.

پیشنهادی برای شما داریم. این مطلب را بخوانید: وب‌سایت یا شبکه‌ی اجتماعی؟

ما برایتان چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

ما طراح وب‌‌سایت نیستیم! حتی طراحان وب‌سایت خودمان را نیز به شما پیشنهاد نخواهیم کرد. ما متخصص برندسازی شخصی هستیم. با تجربیات و تخصصی که در این حوزه داریم قادریم در جلسات مشاوره‌ی حضوری، نیازهای شما را برای دارا بودن یک وب‌سایت شخصی به صورتی کامل در اختیارتان قرار دهیم. کافیست این فهرست کامل را که اختصاصی برایشما (و منطبق بر روحیات و سلایق‌تان) درنظر گرفته شده را به یک شرکت طراحی وب‌سایت و یا یک طراح وب بسپارید. این موضوع نیاز به تخصص‌ خواهد داشت که در کنار آرین سلیمانی و مؤسسه‌ی آی‌بهتر می‌توانید به سادگی از آن گذر کنید.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 14 comments
  • fbb
    پاسخ دادن

    وب سایت در بعضی مواقع قطعا مناسب تر از کارت ویزیته.اما آیا جای کارت ویزیت رو میگیره؟
    البته متوجه منظور شما شدم.شما گفتید یه برند شخصی باید سایت نیز داشته باشد
    قبول دارم

  • rasa
    پاسخ دادن

    باسلام وتشکر از نویسنده مقاله برندسازی شخصیی
    خیلی سخنان مفیدی بود واستفاده زیادی بردیم
    به نظر من لازم به ذکر بود که هر کسی سیستم درونیش برای یک نوع کار و سلیقه خاصی طراحی شده اول ما باید استعداد درونی خود را پیدا کنیم بعد شروع به برند سازی شخصیی کنیم تا بتونیم از عهده آداب واصول حفظ برند بر بیاییم
    متشکرم عالی بود

    • آرین سلیمانی
      پاسخ دادن

      بسیار بسیار عالی بود
      من هم در مقالات دیگر دقیقاً صحبت شما رو تأیید کردم. حتما مقاله‌ای در مورد این نقطه نظر صحیح شما منتشر خواهیم کرد.
      متشکر که با ما هستید

  • rasa
    پاسخ دادن

    واما در مورد وب سایت
    خیلی عالی و منطقی بود صحبتهای مقاله
    چون وب سایت هویت کار ماست و به مشتریها ومخاطبان ما اجازه شناخت بیشتر از ما و هم خدمات ما میکند داشتن یک وب سایت خوب با امکانات خوب بهترین راه ترقی یک برند هست
    چون کارخود منم طراحی وب سایت هست ضرورت و لازمه این کار رو در هر کاری واقعا لمس کردم

    • آرین سلیمانی
      پاسخ دادن

      متشکرم از نظر ارزشمند شما
      امیدوارم در حوزه طراحی وب موفق باشد. ممنون که به مقالات ما سر میزنید

  • حسین یاری
    پاسخ دادن

    بسیار عالی بود اما میتوان از سایت هم کنار کارت ویزیت استفاده کنید تا هر دو در کنار هم بهتر باشند. ممنون از مطالب عالیتون

  • maysaweb.ir
    پاسخ دادن

    سلام
    بهتره اولین گزینه کارت ویزیت باشه
    چون بندرت اشخاصی وجود داره که برن سایت رو مشاهده کنن
    ضمناً میشه تو کارت ویزیت سایتتون رو معرفی کنید

    • آرین سلیمانی
      پاسخ دادن

      ممنونم از دیدگاه خوبتون.
      وب سایت و کارت ویزیت کارکردهای گوناگونی دارند. حرف شما رو کاملا در شرایط رو در رو قبول دارم. اما چون یکی از اهداف در برندسازی شخصی، جذب مخاطبان بیشتر هست، قابل جستجو بودن وب سایت برای ما اهمیت بیشتری پیدا میکنه.

      ممنون که با ما هستید

      • aminstar
        پاسخ دادن

        مقاله بسیار مفیدی بود
        به نظر من موافقم چون یکی از اهداف برندسازی شخصی جذب مخاطبان و مجوعه هاست.که این کار دیگر با کارت ویزیت میسر نیست و ایجاد وبسایت
        نظریه ایست که در امر این کار به ما کمک میکند.
        ممنون که هوای ما را دارید.

  • alirezashahifar
    پاسخ دادن

    با سلام
    با تشکر از مطلب عالی که قرار دادید.
    به نظر من هم امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی استفاده از وب سایت به جای کارت ویزیت معقولانه تر هست به ویژه با توجه به فراگیر شدن شبکه های ارتباطی به نظرم استفاده از کانال ها و امکانات این شبکه های اجتماعی هم می تواند خیلی مفید باشد.

  • Rajabi
    پاسخ دادن

    مطلب مفید و بررسی دقیقی بود، همانطور که اشاره کردید فضای کاری هر کدام متفاوت از دیگری است و قابل جایگزینی با هم نیستند.
    ولی در فضای دیجیتالی وب سایت بهترین و گسترده ترین تاثیرگذاری را دارد

  • یوسف عزیزی
    پاسخ دادن

    واقعآ نه از این مطلب بلکه از تمامی مطالبی که تا الان مطالعه کردم لذت بردم
    سایت فوق العاده ای دارید و من هم آدررس سایت رو ذخیره کردم تا هر چند وقت به مقالات جدید ترتون سر بزنم . الته اول باید تمام مطالب قبلی رو حتی چند بار مرور کنم . چون یک مطلب ساده نیست و یک درس و آموزش به صورت رایگان هستش . خیلی خوشحل هستم که چنین سایت زیبا و پر محتوایی دارید با تشکر

  • احمد
    پاسخ دادن

    سلام واقعا درسته چون خیلی ها رو دیدم تراکت پخش میکنن یا کارت ویزیت میدن پاره اش میکنن ولی فکر کنم سایت نباید فقط آگهی خرید اینترنتی باشه و باید مطالب مربوط به اون محصول رو کامل در اختیار بگذاره مثل سایت دیجیکالا.

  • Arshia
    پاسخ دادن

    خيلى مطلب عالى بود
    خيلى ممنون

Leave a Comment