وب سایت یا شبکه اجتماعی؟

 In برندسازی شخصی

چقدر در برند شخصی خود موفق و دیده شده‌اید؟ راه‌های مناسب را برای دیده شدن پیدا کرده‌اید؟ بعد از مقاله «وب سایت یا کارت ویزیت؟» که پیشنهاد میکنیم پیش از خواندن این مقاله سری به آن بزنید، تیم آی‌بهتر تصمیم گرفت که مطلب جدیدی که در ارتباط نزدیکی با آن مقاله هست را برایتان منتشر کند. در اینجا به دنبال پاسخ این پرسش هستیم که آیا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ارزش بیشتری دارد و یا فعالیت‌هایی که در وب‌سایت خودمان انجام می‌دهیم؟ با ما همراه باشید. امیدوارم لذت ببرید.

وب سایت در برندسازی شخصی

مزایا و دلایل داشتن یک وب سایت خوب را برای یک برند شخصی جذاب در مقاله‌ی «وب سایت یا کارت ویزیت؟» برایتان شرح دادیم. به خاطر دوری از تکرار مکررات خلاصه‌ای از مطلب قبل و مطالب جدید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اصولا مردم عادت دارند وقتی که به شما احتیاج پیدا می‌کنند از شما یاد کنند. در این حالت رایج ترین و راحت‌ترین کار یک جستجوی جزئی در اینترنت است که تمام اطلاعاتی که شما قرار داده‌اید را در اختیارشان قرار می‌دهد. شما نیز همین کار را می‌کنید. ترجیح می‌دهید با یک جستجوی کوتاه در اینترنت به دنبال فرد مورد نظرتان بگردید یا در کوهی از کارت ویزیت ها که معلوم نیست متعلق به چند وقت پیش هستند جستجو را شروع کنید؟

وب سایت برند شخصی

مسلماً با یک وب‌سایت خوب و جذاب فرصتی عالی برای معرفی خود، خدمات‌ و برند شخصی‌تان، دیده شدن و برقراری ارتباط با مخاطبانتان پیدا می‌کنید. همچنین می‌توانید افکار و ایده‌های جدیدتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و نظرشان را در این باره بدانید. این کار به دیگران ثابت می‌کند شما متخصص هستید و حرفی برای زدن دارید. اینکه چرا دیگران برای شما مهم خواهند بود را در این مقاله بخوانید: لحظاتی حساس برای برندسازی شخصی.

اما…

در این که وب‌سایت برای یک برند تجاری یا یک برند شخصی یکی از ضروری‌ترین روشهای جذب مخاطب می‌باشد تقریباً شکی نیست. اما همانطور که قبلا هم اشاره شد متأسفانه مردم وقتی به شما نیاز دارند از شما یاد می‌کنند! اما آیا این بدین معنیست که شما باید منتظر بنشینید تا دیگران به محصولات و خدمات شما احتیاج پیدا کنند تا شما را ببینند؟

شما باید ویترینی گویا برای خود داشته باشید. وب‌سایت هم تا حدودی مانند ویترین مغازه‌هاست که هر کسی وقتی می‌خواهد چیزی را ببیند یا بخرد به سراغ آن می‌رود. اما چطور می‌توانید یک ویترین گویا داشته باشید که دیگران را به شما جذب کند؟

مردم وقتی به شما نیاز دارند از شما یاد می‌کنند و آنروز است که باید دم دستشان قرار داشته باشید. از طرفی باید ویترینی داشته باشید تا هر چندوقت یکبار نگاهشان به ویترین شما بیافتد و یکبار دیگر از خودشان سوال کنند «آیا من به خدمات او نیاز ندارم؟». اینجاست که به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌رویم.

شبکه‌های اجتماعی از زبان آرین سلیمانی

آرین سلیمانی: خودتان می‌دانید! حالا همه سرشان در شبکه‌های اجتماعیشان است. حتی مادربزرگ‌های ما نیز این روزها در شبکه‌های اجتماعی مشغولند! بعضی‌ها می‌گویند اوضاع اینطور باقی نمی‌ماند! بعضی هم ادعا می‌کنند زندگی بشر تغییر کرده و ما در مسیری پا گذاشته‌ای که بازگشتی ندارد!

آنچه جالب است: ”گاهی همین مادربزرگ‌های ما برای نقاشی دیوارهای منزل خود با همان نقاشی تماس می‌گیرند که در شبکه‌های اجتماعی رد پایی از خود باقی گذاشته. مثلاً تبلیغی کرده و یا توسط گروهی معرفی شده”. به این اشاره کردم تا بگویم همه سرشان در شبکه‌های اجتماعی است! (البته واقعاً بجز عده‌ی محدودی که فضای غنی‌ اینترنت و وب‌سایت را به شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند و آن عده‌ای که از تکنولوژی به کلی دور هستند)

اما آنچه مهم است: این تمام ماجرا نیست. وقتی در شبکه‌های اجتماعی خود یک روانشناس را به خاطر مطالب فوق‌العاده‌ای که به اشتراک می‌گذارد دنبال می‌کنید، حالا که با مشکلی روبرو شده‌اید و به دنبال یک روانشناس می‌گردید حتی ممکن است به سراغ جستجو در اینترنت هم نروید. آنقدر یک ویترین جذاب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یادآور شما باشد که در هنگام نیاز، اولین گزینه برای انتخاب خواهید بود. البته همانطور که گفتم یک ویترین جذاب، و نه صرفاً یک فعالیت تکراری و خسته کننده در شبکه‌های اجتماعی.

شبکه‌های اجتماعی و برندسازی شخصی

شبکه‌های اجتماعی یک فرصتند. شما با یک گردش کوچک در اینستاگرام می‌توانید هر چیزی و یا هر کسی را پیدا کنید. احساس می‌کنید وارد یک مجتمع خرید بزرگ شده‌اید، هرنوع کالا یا خدمات و یا افراد گوناگون را که بخواهید پیدا می‌کنید. در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر دیده شدن و معرفی برند خود، شما امکان دیدن افرادی که به دنبال خدمات و تخصص شما هستند و یا به نحوی به برند شخصی شما می‌توانند ارتباطی پیدا کنند را خواهید داشت.

در برخی شبکه‌های اجتماعی، این امکان در اختیار شماست تا به شکلی با افرادی که با شما نقطه مشترکی دارند آشنا شوید. می‌توانید خیلی ساده آنها را به صفحه خود دعوت کنید و جزو مخاطبان همیشگی خود قرار دهید. می‌توانید با آنها شروع به همکاری کنید، پروژه‌هایشان را دنبال کنید، ببینید چه به چه فعالیتی مشغولند و یا شخص دیگری را بجز شما برای همکاری در حوزه‌ی تخصصی‌تان انتخاب کردند!

ویترینی برای یک برند شخصی

در این مطلب چندبار این کلمه را تکرار کردیم… «یک ویترین خوب». قطعاً یک ویترین خوب برای یک برند شخصی اثرگذار است. این ویترین یادآور شما، خدمات، تخصص و کارهایی است که قادرید برای دیگران انجام دهید می‌باشد.

هروقت که خواستید مطلبی راجع به کارهایی که اخیراً انجام داده‌اید، کارهایی که قادرید برای دیگران انجام دهید و خلاصه هرآنچه لازم است دیگران در مورد شما بدانند صحبتی کنید، شبکه‌های اجتماعی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند تا مخاطبانتان در جریان قرار بگیرند. می‌توانید اطلاعاتی مفید و رایگان در اختیار مخاطبانتا بگذارید و اجازه ندهید فراموش شوید.

با این امکانات شما لازم نیست منتظر دیده شدن باشید بلکه میتوانید همیشه خود را مورد دیده شدن قرار دهید و با تکرار خود در صفحه مخاطبتان وارد ضمیر ناخودآگاه آنها شوید و در پس ذهنشان قرار بگیرید. این امکان باعث می‌شود اصطلاحاً نام شما دهان به دهان بچرخد و به جاهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید برسد. علاوه بر اینکه باعث می‌شود برند شخصی شما پرتکرار شود، موجباتی برای تبلیغات، یافتن دوستان و مخاطبانی در سطح بین‌الملل و دیده شدن به صورت مداوم را برای برند شما ایجاد می‌کند.

البته ناگفته نماند در هر موضوعی رعایت اعتدال واجب است و کماکان بهترین، تاثیرگذارترین و لذت بخش‌ترین ارتباط موجود روش سنتی یعنی چهره به چهره است. پس شبکه‌های اجتماعی شما به عنوان ویترین باید قادر باشند مخاطبانتان را به داخل بکشانند. می‌توان گفت در بسیاری از مواقع (و البته نه همیشه)، ارتباطات مجازی فقط راهی برای رسیدن به تعاملات در دنیای واقعی هستند.

انتخابی هوشمندانه برای برندسازی شخصی

در این دوران نمی‌توان بین شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت یکی را انتخاب کرد. بلکه هر دو در کنار هم بهتر و کارآمدترند. شبکه‌های اجتماعی مانند ویترین‌های کوچک سخنگو، جذاب و روزانه می‌باشند که شما را به ویترین اصلی داخل مغازه یعنی وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند. با این امکان می‌توانید مراجعان بیشتری را برای وب سایت خود و رسیدن به هدفتان جلب کنید. اگر همچنان نمی‌دانید به چه دلیل بهتر است یک وب‌سایت شخصی داشته باشید حتماً این مقاله را بخوانید: وب سایت یا کارت ویزیت؟

برندسازی شخصی کاری ساده و در عین حال پیچیده است که برای موفقیت در آن باید مسائلی کوچک را مد نظر داشت و بسیار نکته سنج بود. اگر از کنار ساده‌ترین موارد بی‌تفاوت بگذرید، قادر نخواهید بود با سرعت و اطمینان، به یک برند شخصی قوی دست پیدا کنید. ما این امکان را به شما می‌دهیم که با دیدن و شناختن این نکات کوچک سریعتر و با کیفیت تر به سر منزل مقصود خود برسید. با ما در ارتباط باشید.

کانال تلگرام برندسازی شخصی: ورود به کانال (کلیک کنید)تلگرام برندسازی شخصی

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 24 comments
  • rasa
    پاسخ دادن

    باسلام وتشکر ازمقاله خوبتون
    نظر من اینکه اول لازمه معرفی سایت هستش بعد از طریق سایت اعلام دیگر شبکه های اجتماعی من هر دو را لازم میدونم

  • پاسخ دادن

    جناب سلیمانی عزیز
    به شما بابت وب‌سایت زیبا و پرمحتوایی که دارید بسیار تبریک می‌گویم
    همیشه موفق و پیروز باشید.

  • Mohammad
    پاسخ دادن

    به نظرمن شبکه اجتماعی خیلی بهتره چون جاش روبین مردم بازکرده وتمام کاربراتمام وقتشون روصرف شبکه های اجتماعی میکنند وتمام معاملات هم بیشتر درشبکه اجتماعی رخ میده

  • فرشاد بهنیا
    پاسخ دادن

    باسلام
    بنظر من همه کسانی که در راه موفقیت و معرفی یک تجارت و یا کسب و کار پا میزارند در ابتدا شاید توانایی مالی برای ایجاد یک وبسایت ندارند چون حداقل 2میلیون هزینه داره و بخاطر همین الان اکثریت کسب و کارها داره ازطریق شبکه های اجتماعی رشدمیکنن ازطرفی چون حضور اشخاص بیشتری در شبکه های اجتماعی هست پس موفقیت بیشتر هم میشه که البته این خارج از عرف هست ولی درعمل جوابگوی خیلی از کسب و کارها بوده و هست

  • Mahyar
    پاسخ دادن

    بسیار جامع و موشکافانه تحلیل کرده بودید.بله درسته شبکه های مجازی دقیقا نقش ویترین را دارند…تعبیر بسیار درستیست.
    با تشکر از شما.

  • محمد
    پاسخ دادن

    از وقتی تلگرام و اینستاگرام معروف شدن دیگه خیلیا سراغ گوگل هم نمیرن. فکر کنم در حال حاضر شبکه های اجتماعی جای خیلی خوبی هستن. اما میدونم که بعضی ها اعتقاد دارن که شبکه های اجتماعی هیچ وقت جای گوگل و اینترنت رو نمیگیرن.

  • محمد حسین
    پاسخ دادن

    به نظر من شبکه اجتماعی راهی خوب برای معرفی خدمات و سایت ما هست و میتواند خیلی درآمد ساز باشد.
    در ضمن از مقاله خوبتان ممنونم.

  • رفیعی
    پاسخ دادن

    مقاله بسیار خوب و با زبانی گویا بود
    آقای سلیمانی عزیز از مقاله های شما خوشم میاد.کانالتون رو هم در تلگرام همیشه دنبال میکنم و واقعا عالی هست.

  • حامد
    پاسخ دادن

    سلام. طبیعیه که در عصر حاظر شبکه های اجتماعی خیلی موثر هستند و اکثر مردم شبانه روز ارتباطی رو که با شبکه های اجتماعی دارن با وب سایت ها و وبگردی ندارند.
    اما به هرحال وب سایت چه برای یک برند شخصی و چه برای کسب و کارها،یک مرجع تخصصی تر و کامل تر به حساب میاد.

  • saeedfarahi
    پاسخ دادن

    به نظر من شبکه اجتماعی راهی خوب برای معرفی خدمات و سایت ما هست

  • مهدی
    پاسخ دادن

    شبکه اجتماعی از اونجایی که استفاد برای مردم راحت تره و جا افتاده خیلی موفق تر خواهد بود. مثلا اکثر مردم ترجیح میدن یه کانال تلگرام یا یه پیج رو فالو کنن تا بیان فید یه سالت رو با ابزار های دیگه.

  • melisa
    پاسخ دادن

    با تشکر از مقاله مفیدتون نظر من اینه ک تبلیغات در هردو مورد بازده خوبی دارن چون معمولا ما زمانی ک چیزی رو نیاز داریم سعی میکنیم با ی سرچ ساده از وبسایت ها پیداش کنیم و از طرف دیگه همه ما توی شبکه های اجتماعی فعالیم و روزانه تبلیغات زادی رو میبینم و ممکنه یکی از اون تبلیغات اون چیزی باشه ک ما میخایم پس هر دو مورد گزینه های خوبی ان

  • امیررضا
    پاسخ دادن

    به نظر من هر دو باید باشه
    به صورت خلاصه خودتون گفتین برتری های وبسایت اولیش به نظرم موتور جستجو هستش یعنی در مواقع نیاز با یه گوگل کردن ساده میتونیم سایت مورد نیاز رو پیدا کنیم ولی شبکه های اجتماعی رو نمیشه کنار گذاشت مثلا عکس هایی از محصولات یه سایت در اینستاگرام یا توضیحات اضافه توی کانال تلگرام میتونه باعث پیشرفت کسبو کار بشه ، الان حتی سایت های بزرگی مثل دیجی کالا هم توی شبکه های اجتماعی فعالند با اینکه امار بازدید و فروش بالایی دارند و اینکه از طریق شبکه های اجتماعی اخبار راحتتر و سریع تر انتقال پیدا میکنه
    ولی با همه ی این نکات سایت همیشه احتیاجه برای طبقه بندی بهتر و اعتماد سازی بیشتر

    • آرین سلیمانی
      پاسخ دادن

      سلام. دقیقا همینطور هست که میگید. کاملا با شما موافقم.
      ممنون از نظرتون و اینکه با ما هستید

  • sajad123456
    پاسخ دادن

    به نظرم شبکه های اجتماعی یکی از بهترین ها هستند.چون ما می تونیم هر نوع مطلبی رو که می خواهیم پیدا کنیم و مطالب رو یاد بگیریم.با تشکر

  • Reza
    پاسخ دادن

    سلام
    به نظرم شبکه اجتماعی یک فضای که میتونی راحت اگر سوالی و کمک نیاز داشته باشی سریع به جواب برسی به همین خاطر بیشتر شبکه اجتماعی رو ترجیح میدم
    بابت مطلبتون ممنون

  • علی
    پاسخ دادن

    خیلی خوب بود ولی به نظر من شبکه های اجتماعی بهتره چون استفاده ازش اسون تره در بین مردم و بیشتر جا افتاده

  • [email protected]
    پاسخ دادن

    ویزیتوری حضوری در ایران از بقیه موفقتر است و شاید این روش ها در اینده موثر واقع گردد

  • صادق
    پاسخ دادن

    به نظرم برای برخی فعالیت ها شبکه های اجتماعی خصوصا تلگرام و اینستاگرام به تنهایی هم جوابگو است و نیازی به سایت نیست مثلا پوشاک ، هنرهای دستی ، اما از طرفی برای برخی فعالیت ها حتما فروشگاه سایت لازم است مثل فروش فایل و مقاله و مثلا خدمات یک شرکت ، برخی هم مکمل یکدیگر اند یعنی در واقع از شبکه های اجتماعی برای کشاندن مخاطبین و بازدیدکنندگان به سایت باید استفاده کرد تا سایت که هدف اصلی است بیشتر دیده شود

  • Hamed rahimi
    پاسخ دادن

    سلام.
    هم سایت و شبکه های اجتماعی رو در کنار هم باید بکار برد تا به نتیجه مورد نظر رسید.

  • نرگس
    پاسخ دادن

    سلام مقاله ها بسیار عالی و پربار… با وجود گسترش شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی بازهم دنیای واقعی ترجیح بیشتری برای افراد داره و شاید هنوز اعتماد مقوله ایست که کمتر در فضای مجازی به دست میاد… پاینده باشین

  • alizohdi
    پاسخ دادن

    با سلام و درود فراوان خدمت شما و عرض خسته نباشید
    بله به نظرم درسته این مقایسه و بیان مزایا و … درباره این دو ولی به نظرم میاد که وجودیهر دوی این ها در کنارهم می تونه تاثیر بیشتری رو داشته باشه
    و البته که موضوع ویترین شخصی شما جالب بود و این که امیدوارم هر چه بیشتر هرروز درباره این موضوعات اطلاعات ارزشمند بیشتری رو به ما بدبد و شب هم بر شما خوش

  • Arshia
    پاسخ دادن

    به نظر منم شبكه اجتماعى خيلى بهتره
    ولى باز مطلبه خيلى مفيدى بود و خيلى آموزنده
    ممنون

Leave a Comment