مفهومی به نام برندسازی شخصی

 In برندسازی شخصی

امروز می‌خواهم برای شما درمورد مفهومی به‌نام برندسازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ صحبت کنم. باهم شروع کنیم و ببینیم اصلاً برندسازی شخصی به چه معناست؟ چرا ما به توسعه‌ی برند شخصی خودمان نیازمندیم؟ و چطور می‌توانیم برند شخصی خودمان را توسعه دهیم. البته تمام مطالب را در همین مقاله برایتان خلاصه نخواهم کرد، اما قطعاً تمام مطالب لازم را در این سلسله مطالب در زمینه‌ی برند سازی شخصی با شما به اشتراک خواهم گذاشت. با من همراه باشید.

برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی شخصی مسیری است که در زمینه‌‌ای دلخواه، برای شما اعتبار، شهرت، و ارزش را پدید می‌آورد. برند سازی شخصی منتهی به یک برند شخصی می‌شود و شما به عنوان یک وکیل، یک کار‌آفرین، یک نوازنده، یک نویسنده، یک پزشک و خلاصه یک متخصص (در هر زمینه‌ای) می‌توانید به پرسونال برندینگ یا همان برند سازی شخصی مشغول شوید و به زودی صاحب برند شخصی خودتان شوید.

برند سازی شخصی گامی بزرگ برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر برای شماست. شما در اجتماع مشغول زندگی هستید و تعاملات بسیاری دارید. اینکه دیگران درمورد شما چطور فکر می‌کنند، از شخصیت شما و خصوصاً میزان تخصص شما چه برداشتی دارند، همه و همه نتیجه‌ی برند شخصی شماست و بر سطح موفقیت شما در هر حوزه‌ای اثر گذار است.

برخی اعتقاد دارند که برند سازی شخصی برای شما از مدت‌ها قبل از آنکه بدانید شروع شده. کافیست اثری از شما در فضای مجازی، محیط اینترنت و حتی دنیایی غیر از اینترنت به چشم خورده باشد. مثلاً فرض کنید در یک فعالیت تجاری با بازتاب خبری شرکت کرده‌اید، یا برای مثال در کاری عام‌المنفعه نام شما به میان آمده. همه اینها بخشی از برند شخصی شما را تشکیل می‌دهند. اینها در برداشت دیگران در مورد شخصیت شما اثر گذارند و ما نیز در برند سازی شخصی به دنبال این هستیم تا از شخصیت و تخصص شما، برداشتی متناسب با خواسته‌ها و ایده‌آل‌های شما توسط دیگران شکل بگیرد.

برندسازی شخصی یعنی…

برند سازی شخصی شباهت زیادی به برندینگ (برند سازی) در کسب و کارها دارد. حتماً با برندهای تجاری زیادی آشنایی دارید. نایک، آدیداس، نوکیا، سامسونگ، همه و همه برندهایی تجاری در دنیای اطراف ما هستند که شخصیتی و هویتی را با خود یدک می‌کشند.

برند شخصی نیز بیان‌گر یک هویت و شخصیت است با این تفاوت که برند سازی شخصی متمرکز بر شخص شماست. شاید شما مدیرعامل یک شرکت بسیار عظیم باشید. برند سازی شخصی به این نمی‌پردازد که نام شرکت شما چه ارزش‌، اعتبار و هویتی را به همراه خود دارد. بلکه بر این موضوع متمرکز است که شما به عنوان یک شخصیت، چه نقشی در پیشرفت و گسترش این شرکت داشته‌اید. همانطور که سونی، اپل و بنز برندهایی تجاری هستند، مایکل جردن، استیو جابز، بیل‌گیتس و تونی رابینز نیز برندهایی شخصی هستند.

ارتباط برندسازی شخصی با یک برند شخصی

برند شخصی در نتیجه‌ی برند سازی شخصی پدید می‌آید و همانطور که اشاره کردم برندسازی شخصی یک مسیر یا بهتر بگویم یک فرایند است. البته که شما برای پدید آوردن یک برند شخصی ارزشمند باید مسیر و برنامه‌ای حساب شده و به قولی استراتژیک را دنبال کنید تا به این هدف برسید. برند سازی شخصی درست مانند برندسازی برای یک برند تجاری، فعالیتی حساس، زمان‌مند و وابسته به دیدگاه دیگران نسبت به شماست.

من در سلسله مقالات، مطالب، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، و همینطور فایل‌های صوتی و تصویری‌ که به زودی در اختیار شما قرار خواهم داد دقیقاً مسیر یک برندسازی شخصی عالی را برایتان روشن خواهم کرد تا بتوانید با اطمینان کامل در مسیر پرسونال برندینگ (یا همان برند سازی شخصی) گام بردارید.تا گام به گام با یکدیگر به سمت ساخت یک برند شخصی قدم‌هایی محکم برداریم. با من همراه باشید و فراموش نکنید نظرات شما برای ما بسیار ارزشمندند. پس همین حالا نظر خودتان را در بخش کامنت‌های این مطلب با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 4 comments
  • رامین
    پاسخ دادن

    حتما بایذ برند سازی شخصی صورت بگیره
    مهمه

  • معین
    پاسخ دادن

    آقای سلیمانی عزیز واقعا تبریک بابت سایت خوبتون.
    بیش از ۱۰ عنوان از مقالاتتون رو مطالعه کردم و همه عالی…
    به امید دیدار مجدد شما

  • panjetala
    پاسخ دادن

    آخخخخیش.خدا خیرت بده جوان با این همه مقاله در زمینه پرسونال برندینگ
    مونده بودم از کجا منبع برای تحقیقم پیدا کنم

  • پاسخ دادن

    سلام. آقای سلیمانی شما یه نابغه هستی من مقالات شما رامطالعه کردم عالی بی نقص بود

Leave a Comment