سخنرانی آرین سلیمانی درمورد برندسازی شخصی در برج میلاد

 In برندسازی شخصی

امروز، یعنی ۵ مرداد ۱۳۶۵، یکی از بزرگ‌ترین سخنرانی‌های کشور در حوزه برندسازی شخصی توسط آرین سلیمانی اتفاق افتاد. همانقدر که برندسازی شخصی در کشور ما موضوع جدیدی است و ما را به وجد آورده، صحبت‌های آرین سلیمانی نیز دقیقاً همینطور جذاب و شور انگیز بود. -به نقل از رضا کیوانی، متخصص در حوزه برندسازی-

خوشحالم که این موقعیت دست داد تا بتوانم در حضور اساتیدی سرشناس همچون پروفسور عبدالحمید ابراهیمی – پدر علم بازاریابی ایران، دکتر محمد بلوریان تهرانی – پیشکسوت علم تبلیغات، دکتر حسین خطیبی – مدیر عامل کانون تبلیغاتی نور، مصطفی کارخانه – سرمربی اسبق تیم ملی والیبال، علی پاکزادیان مقدم – موسس و مدیر عامل باشگاه مدیران موفق و حتی مهدی صفایی – کارآفرین برتر کشور که اتفاقا مهران مدیری هم پذیرای او در برنامه محبوب دورهمی بود در حوزه برندسازی شخصی دعوت به سخرانی و صحبت شوم.

و چقدر عالی که سخنرانی من با استقبال بسیار زیادی روبرو شد و از میان ۱۶۰۰ نفر شرکت کننده در کنفرانس، افراد بسیار بسیار زیادی با من و گروهم ارتباط برقرار کردند.

 

از ندا عظیمی، همکار خوبم می‌خواهم تا در ادامه این نوشته، خلاصه‌ای از آنچه در این کنفرانس بین‌المللی و بزرگ را که گذشت برایتان بیان کند و اشاره‌ای هم به موضوعات مورد بحث من در این سمینار در حوزه برندسازی شخصی داشته باشد. من هم در کنار شما دست‌نوشته‌های خانم عظیمی عزیز رو مطالعه میکنم.

ندا عظیمی نقل میکند…

سلام دوستان خوبم. اجازه بدید بدون مقدمه به سراغ مطالبی که می‌خواهم بگویم بروم و اتفاقاً با اجازه‌ی آرین سلیمانی، می‌خواهم برخی از اسلاید‌های او را نیز برایتان بیاورم و در کنار آنها توضیحاتی بدهم. امیدوارم از مطالعه این مطلب و دیدن تصاویر و اسلایدها نهایت لذت را ببرید.

شروع کنفرانس برندسازی

میشود به جرأت گفت با بزرگترین کنفرانس بین‌المللی برندسازی در کشور روبرو بودیم. اساتید سرشناسی حضور داشتند، اما ما می‌دانستیم که آرین سلیمانی مخاطبان را به وجد خواهد آورد. او می‌داند چطور صحبت کند، چطور راه برورد، چطور با مخاطبان ارتباط برقرار کند، چه زمانی سکوت کند و چه زمانی صحبت‌های خودش را به اوج برساند. در چهره‌ی او، چه هنگام ورود به سالن و چه هنگام انتظار برای سخنرانی و چه در حین سخنرانی هیچ استرسی دیده نمی‌شد.

سخنرانی آرین سلیمانی در برج میلاد در مورد برندسازی شخصی

راستی، قبل از کنفرانس…

راستی این را فراموش نکنم… روز قبل از سخنرانی، آرین سلیمانی در کانال تلگرام برندسازی شخصی که در آن موقع حدود یک ماه بود آن را افتتاح کرده بود و با استقبال بسیار زیادی در میان مخاطبان روبرو شده بود مسائل مربوط به سخنرانی در یک جمع بزرگ را مطرح کرد. آرین سلیمانی که عاشق پیشرفت مخاطبان خود و درمیان گذاشتن مطالب چالش‌برانگیز با آنهاست از نحوه‌ی پوشش خود در روز سخنرانی صحبت به میان آورد.

آرین سلیمانی با انتشار تصویری در کانال برندسازی شخصی از لباس‌ها و ملزومات خود که آنها را برای روز سخنرانی آماده کرده بود، به بیان دلیل انتخاب هریک از آنها پرداخت. در زیر این تصویر را می‌بینید. این تصویر و توضیحات صوتی آرین سلیمانی برای مخاطبان بسیار جالب بود و ما پیام‌های زیادی در این مورد دریافت کردیم.

لباس سخنرانی

اما جمعیت حاضر در کنفرانس

همانطور که اشاره کردم با کنفرانسی بزرگ روبرو بودیم. ۱۶۰۰ نفر شرکت کننده به علاوه افراد سرشناس. از سوی دیگر موضوع برندسازی شخصی موضوعی است تخصصی که کمتر کسی در کشور ما به آن پرداخته. حال آنکه آرین سلیمانی هم دارای تخصص در این حوزه است و هم در حال نوشتن کتاب خود در حوزه‌ی برندسازی شخصی (یا همان پرسونال برندینگ) می‌باشد.

سالن مملو از شرکت کننده بود و مخاطبان زیادی نیز به واسطه‌ی آرین سلیمانی در این کنفرانس حضور پیدا کرده بودند. خصوصا اینکه تخفیف ۵۰ درصدی نیز برای تهیه بلیط این کنفرانس در اختیار دوست‌داران آرین سیلمانی بود. در اینجا نمایی از کنفراس بزرگ برندسازی را برایتان قرار می‌دهم.

سمینار برندسازی

سخنرانی آرین سلیمانی در مورد برندسازی شخصی

حالا بعد از انتظار مخاطبان، نوبت به سخنرانی آرین سلیمانی در حوزه برندسازی شخصی می‌رسد. آرین سلیمانی اینطور شروع می‌کند: «سلام، من آرین سلیمانی هستم، سخنران و نویسنده در حوزه‌ی برندسازی شخصی» (همراه با یک لبخند دلنشین و صمیمانه).

آرین سلیمانی برخلاف بسیاری از سخنرانان که نمی‌توانند ارتباط خوبی با مخاطبان خود بر روی صحنه برقرار کنند، به راحتی بر روی سن بزرگ برج میلاد قدم می‌زد، تصاویری جذاب را بر روی مانیتور به نمایش می‌گذاشت و در مورد آنها صحبت می‌کرد.

او موضوع برندسازی شخصی را اینطور شروع کرد: «اصلا برندسازی شخصی چی هست؟ به چه دردی می‌خوره؟ یعنی ما بیایم برندسازی کسب و کار و سازمان خودمان را رها کنیم و شخص خودمان را تبدیل به یک برند کنیم؟». و در ادامه به تمام این سوالات پاسخ داد.

اما این تازه شروع ماجرا بود. آرین سلیمانی شرح داد که برندسازی شخصی از نظر او در سه چیز خلاصه می‌شود. اول از همه محبوبیت است. اینکه یاد بگیریم چطور به درد مردم بخوریم تا برایشان ارزشمند شویم و آنها ما را از صمیم قلب دوست بدارند. دوم اینکه چطور به رسایی دست پیدا کنیم و تعداد مخاطبان، شنوندگان و بینندگان خود را افزایش دهیم. و در نهایت و سوم اینکه تمام این مراحل تدیریجی اتفاق خواهد افتاد و نیاز به تلاش و از خودگذشتگی‌هایی دارد.

آرین سلیمانی در مقاله‌ای (اینجا) به این موضوع پرداخته که محبوبیت و رسایی دو مساله‌ی کاملاً جدا هستند و باید در برندسازی شخصی مکمل‌ یکدیگر قرار بگیرند. شاید شما در میان مخاطبانتان محبوب باشید، اما از مخاطبین بسیار کمی برخوردار هستید. شاید هم قضیه برعکس باشد و با وجود تعداد مخاطبان زیاد، از محبوبیت محروم باشید. به هرحال برندسازی شخصی یک مسیر است که به تدریج به بار خواهد نشست و باید نگاهمان دائما به سوی محبوبیت و رسایی در آن باشد.

محبوبیت و رسایی در برندسازی شخصی

در اینجا نمی‌خواهم به تمام بخش‌های سخنرانی آرین سلیمانی در حوزه برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ بپردازم و به بخش‌های کلیدی اکتفا می‌کنم. او توضیح داد که در کتاب خود که به زودی منتشر خواهد شد حداقل به ۱۷ مورد از دلایلی که ما باید از هم‌اکنون برندسازی شخصی را شروع کنیم اشاره کرده است. اما یکی از این موارد، حضور ما در عصر اقتصاد توجه است.

عصر اقتصاد توجه چنین بیان می‌کند که چشم و گوش مخاطبان امروزی پر از تبلیغات رنگارنگ و پیام‌های گوناگون است. مساله‌ این نیست که ما باید پیاممان را به گوش و چشم مخاطبان برسانیم. بلکه مساله توجه است! ما باید پیاممان را از گوش و چشم جلوتر ببریم و به ذهن مخاطبان برسیم.

مخاطبان امروزی فرصت توجه به هرچیزی که می‌بینند و می‌شنوند را ندارند. آنها بیش از ۹۹ درصد اطلاعات اطراف خود را نادیده می‌گیرند و هنر ما این است که پیاممان را به ذهن آنها برسانیم. ما باید توجه آنها را به دست آوریم و برندسازی شخصی یک گام بسیار بسیار مؤثر برای این منظور است.

هربرت سایمون، برنده جایزه نوبل اقتصاد پیش‌بینی کرده بود که ما وارد چنین عصری خواهیم شد. عصری که تنها دیده شدن کافی نیست. بلکه مورد توجه واقع شدن ارزشمند خواهد بود و ما نام عصر اقتصاد را بر روی این دوران می‌گذاریم.

عصر اقتصاد توجه و برندسازی شخصی

هم اکنون نیز دارای برند شخصی هستیم!

در ادامه آرین سلیمانی به یکی دیگر از دلایلی اشاره کرد که ما باید از همین حالا برندسازی شخصی را شروع کنیم. «ما هم‌اکنون نیز دارای برند شخصی هستیم!». تفاوتی بین ما و سازمان‌ها وجود دارد. تفاوتی میان برندسازی شخصی و برندسازی سازمانی وجود دارد. ما انسانیم و هم‌اکنون نیز دارای هویت و شخصیت هستیم. هم‌اکنون دیگران در مورد ما فکرهایی می‌کنند. آنها برداشتی در مورد ما دارند و همین، برند شخصی کنونی ما را تشکیل می‌دهد. می‌توانیم دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم برند شخصی ما به هرکجا که می‌خواهد برود، و می‌توانیم همین حالا دست به کار شویم و برند شخصیمان را خودمان با دستان خودمان بسازیم.

ما هم اکنون دارای برند شخصی هستیم

در برندسازی شخصی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در بخش‌هایی از سخنرانی، آرین سلیمانی به این موضوع پرداخت که ما چه کاستی‌هایی برای برندسازی شخصی داریم. او اشاره کرد که ما گاهی نیاز به بهبود داریم تا به جذابیت بیشتری برای مردم دست پیدا کنیم. مردم بی‌دلیل عاشق ما نمی‌شوند! آنها به دنبال چیزی در ما می‌گردند که به دردشان بخورد و در آنها احساس خوبی را پدید آورد.

ما در برندسازی شخصی باید بیاموزیم چطور صحبت کنیم، چطور ارتباط برقرار کنیم و چطور از دانشی به روز بهره ببریم. تمام این موارد راه و روش دارد که ما در برندسازی شخصی به یک‌یک آنها می‌پردازیم.

اما این تمام ماجرا نیست. گاهی ما همه‌چیز تمام هستیم، اما کسی ما را نمی‌بیند! کسی صدای ما را نمی‌شنود! آرین سلیمانی خودش را مثال زد که در حوزه‌ی آداب معاشرت دارای تخصص بود، اما نمی‌دانست که مورد استقبال قرار می‌گیرد. تا روزی که آموخته‌هایش را به قولی «فریاد زد» و آنها را با جامعه به اشتراک گذاشت. سپس مطالب او در حوزه‌ی آداب معاشرت مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. او به خودش اشاره کرد که تنها و تنها نیاز به فریاد زدن داشت.

معرفی کانال برندسازی شخصی

در بخش انتهایی سخنرانی، از کانال برندسازی شخصی با مدیریت آرین سلیمانی در جمع افراد سرشناس حاضر در کنفرانس ۱۶۰۰ نفره برج میلاد رونمایی به عمل آمد و بخش بسیار گسترده‌ای از شرکت کنندگان به کانال برندسازی شخصی آرین سلیمانی پیوستند.

امیدوارم این گزارش در مورد سخنرانی آرین سلیمانی با موضوع برندسازی شخصی در برج میلاد تهران مورد توجه شما واقع شده باشد. خوشحالیم که در مجموعه‌ی ibehtar با مدیریت آرین سلیمانی در کنار شما هستیم. خوشحال خواهیم شد اگر نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. ندا عظیمی

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 2 comments
  • مهدی
    پاسخ دادن

    ممنونم. مطلب خوبی در مورد برندسازی شخصی بود. کمتر وبسایتی به این موضوع به صورتی تخصصی پرداخته.

  • حسین
    پاسخ دادن

    با سلام
    مطالب بسیار جالبی بود

Leave a Comment