((ترک عادت…به سادگی))

 In نوشته‌های عمومی

در مقاله ((عادت و ترک عادت برای موفقیت)) شما را در انتظار راه‌کارهایی برای ترک عادات بد گذاشتیم. اینجا جاییست که میخواهم به این وعده جامه عمل بپوشانم و به شما بگویم چطور این کار را انجام دهید. پس بیایید باهم شروع کنیم. کاغذ و خودکار در کنار دست خود قرار دهید و نکات مهم را یادداشت کنید. احتمالاً از معجزه این کار با خبرید!

همین حالا مبارزه با عادات بد را شروع کنید

دو اقدام برای تغییر عادت وجود دارد. نخستین گام این است که فهرستی از تمام عادات غیر مفید خود تهیه کنید. از دیگران بخواهید که به صورت هدفمند (و نه توبیخ مانند!) هر آنچه را فکر میکنند جزو عادات محدود کننده شماست به شما بگویند تا به فهرستتان اضافه کنید. از آنها بخواهید هرآنچه به ذهنشان میرسد را بیان کنند. عاداتی مثل: تا دیروقت بیدار ماندن، نخوردن صبحانه، بلند بلند تلفن صحبت کردن. میتوانید از فهرست زیر نیز کمک بگیرید:

  • به تاخیر انداختن کارها
  • عدم وفاداری به قول و قرارها
  • دیر رسیدن
  • فراموش کردن اسم افراد
  • نظر دادن زودهنگام راجع به صحبت‌های دیگران
  • سر زدن زیاد به شبکه‌های اجتماعی
  • توجه به تلفن همراه هنگام صحبت با دیگران
  •  صبح دیر از خواب بیدار شدن
  • کم توجهی به خانواده
  • خوردن فست‌فود و تنقلات

happy-facesگام دوم این است که عادات بهتر و مفیدتری برای موفقیت پیدا کنید. شاید بهتر باشد بگویم عاداتی در ارتباط با اهداف و رویاهایتان. میخواهید ثروتمند شوید؟ زودتر به رختخواب بروید، زودتر به سر کار بروید، با دیگران خوش‌برخورد باشید، اول گوش کنید بعد صحبت کنید، ورزش کنید، پس‌انداز کنید، به مشتریانتان احترام بگذارید، در اینترنت بجای شبکه‌های اجتماعی به دنبال کسب موقعیت‌های کاری جدید و تماس با آنها باشید. اگر هدفتان این است که به تناسب اندام برسید، ترکیب آب‌گازدار(سودا) و آب لیموترش را جایگزین عادت خودن نوشابه کنید، سوپ را به غذای خود اضافه کنید، ۵ دقیقه ورزش صبحگاهی کنید، دوستانی با اندام متناسب را به دوستانتان اضافه کنید و البته عادت‌های بهتری که نمونه‌های زیادی را میتوانید در مقالات آی‌بهتر پیدا کنید.

چطور شروع کنیم؟

شاید بخواهید این عادت را در خود پرورش دهید که تا پایان روز چهارشنبه کارهای خود را سر و سامان داده و آخر هفته را با همسر و فرزندانتان بگذرانید.  این یک عادت فوق‌العاده است، اما برای پرورش آن دقیقاً باید چه‌کار کرد؟ چه فعالیت‌هایی را باید انجام داد؟ چگونه باید این انگیزه را در خود حفظ کرد؟ آیا باید فهرستی از کارهای لازم تهیه کرد تا پیش از آخر هفته بتوان به همه رسیدگی نمود؟ آیا باید کمتر به گپ و گفت با همکاران پرداخت؟ آیا هم‌زمان با مکالمه تلفنی باید مدارک مورد نیاز را برای افراد مختلف ارسال کرد؟ آیا باید سریع تر نهار خورد؟

پیشنهاد میکنم مقالات دیگر ما در زمینه ترک عادات بد را دنبال و با اشتراک در خبرنامه مدرسه موفقیت آنها را در ایمیل خود دریافت کنید. اطمینان دارم با همین راهکار اولیه و دنبال کردن روش‌های مبارزه با عادات بعد گام بسیار بزرگی در رابطه با موفقیت خواهید برداشت. عادات خوب را جدی بگیرید.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Comments
  • Zahed
    پاسخ

    یعنی عکس مقاله واقعا باید عکس سال بشه:))عالی بود
    مطلب خوبی بود.
    اینطوری مخاطبا به خودکفایی میرسن و بدون نیاز به مشاوره های گران قیمت میتونن خودشون برای خودشون برنامه ریزی پیشرفت داشته باشن.ممنون از سایتتون

Leave a Comment