برندسازی شخصی چیست و اهمیت آن چقدر است؟

 In برندسازی شخصی

در مورد ساختن یک برند شخصی در دنیای صحبت‌های زیادی شده است. گرچه ما همیشه در ایران با کمبود مطالب خوب دست و پنجه نرم میکنیم، اما در این وبسایت سعی شده تا اطلاعات زیادی را در مورد برندسازی شخصی با شما به اشتراک بگذارم. برندینگ شخصی استراتژی خیلی پیچیده‌ای ندارد اما مانند هرچیز نتیجه‌بخش، با چالش‌های خود روبروست. در ابتدا شما باید بدانید چه کسی هستید و به دنبال چه چیزی می‌گردید و در نهایت برای یافتن راه‌هایی که شما را قابل مشاهده می‌کنند، تلاش کنید. یادتان باشد در برندسازی شخصی باید محبوبیت بدست آورید و شناخته شوید.

در دنیای امروزی که شهرت شما چه به صورت آنلاین و یا آفلاین، بیشتر از رزومه‌ی کاریتان تأثیرگذار است، راه پیشرفت شما زمان گذاشتن برای ایجاد و معرفی هر چه بیشتر برند شخصی شماست. برندسازی شخصی به شما در رسیدن به بهترین موقعیت کاری کمک می‌کند. یک برند شخصی قوی می‌تواند ما را به سوی پیشرفت سریع سوق دهد و در مقابل، یک برند شخصی ناشناخته ما را به عقب بر می‌گرداند. اکثر مردم نمی‌دانند ما چه خدماتی ارائه می‌دهیم، چه ارزشی برای دیگران ایجاد میکنیم و به طور خلاصه چطور میتوانیم به نفع آنها باشیم. برای اینکه بهتر بتوانیم در برندینگ شخصی موفق باشیم، نیاز است تا بطور مداوم در شناخت خود و کشف آنچه جزء توانایی‌های شماست، تلاش کنید. اینکه چه هستید و چه خدماتی ارائه می‌دهید و دیگران چگونه با شما ارتباط برقرار می‌کنند، پایه و اساسی برای فهم برند تجاری و شخصی شماست. با من در این مقاله همراه باشید.

چرا برندسازی شخصی برای موفقیت کسب و کار شما ضروریست؟

ایجاد یک برند شخصی شما را به یک رهبر طبیعی تبدیل و درهای موفقیت را بر روی شما باز می‌کند. برند‌‌سازی شخصی به دلایل مختلفی حائز اهمیت است. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • معرفی شخص شما بعنوان یک رهبر فکری
  • بهبود موقعیت حرفه‌ای
  • اجازه دنبال کردن شما توسط علاقه‌مندانتان

رابطه‌ی متقابل بین برندسازی شخصی و موفقیت شغلی یک رابطه‌ی منحصر به فرد پویا است و زمانی که به خوبی درک شود، این قابلیت را دارد که شخص را به ارتفاعات جدید در کسب و کار برساند.

نقش موفقیت در کسب و کار و برندسازی شخصی

بین موفقیت در کسب و کار و برند شخصی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد و اینکه مردم شما را به عنوان یک رهبر فکری قوی بشناسند، می‌تواند در موفقیت شما مؤثر باشد و درهایی را به روی شما باز کند که شانس شما را چندین برابر می‌کند. من به شانس اینطور اعتقاد دارم. وقتی شناخته شده می‌شوید، با فرصت‌های بیشتری روبرو می‌شوید. از سوی دیگر وقتی توانایی‌های خود را به طور مرتب ارتقا می‌دهید، از فرصت‌های بدست آمده، نهایت استفاده را میکنید. پس تبدیل به یک فرد خوش‌شانس خواهید شد!

زمانی که به عنوان فردی موفق شناسایی می‌شوید، به سمتی هدایت شده‌اید که توانایی کنترل هرچه بیشتر خود و دیگران را دارید و این توانایی‌ها می‌تواند شما را به سوی موفقیت‌های هیجان انگیزتری هدایت کند.

افزایش کلی استانداردها توسط برندسازی شخصی

همانطور که برند شخصی شما (یا همان پرسونال برند) بهبود پیدا می‌کند، به طور تقریبی استانداردهای شما نیز درباره‌ی همه چیز افزایش می‌یابد. مسیری که مردم از طریق نام تجاری و موفقیت تجاری به آن می‌رسند، منجر به یک ذهنیت مترقی می‌شود که باعث بالا رفتن سطح توقعات می‌شود. این امر باعث می‌شود که شما به جلو فکر کنید و نیاز به پیشرفت را در خود احساس کنید. این همان طرز فکری است که شخصیت کارآفرین را شکل می‌دهد و این مرحله یک موقعیت قدرتمند ذهنی است که دامنه‌ی تفکرات شما را بزرگ و بزرگ‌تر می‌کند و مانع از توقف شما در یک مرحله می‌شود.

چگونه برند شخصی خود را بسازیم؟

همه چیز در این موارد خلاصه نمی‌شوند، اما اجازه دهید کمی در مورد ضروریات برندسازی شخصی در عصر حاضر صحبت کنم. موارد زیر را به دقت بخوانید و برای دستیابی به یک برند شخصی قوی آنها را یک به یک دنبال کنید.

۱- کمی‌تحقیق اولیه انجام دهید:

قبل از اینکه برند شخصی خود را بسازید، باید بدانید که چه چیزی در مورد شما در دنیای گسترده‌ی اطرافتان وجود دارد. دنیای اینترنت را فراموش نکنید. نام خودتان را در آن جستجو و رصد کنید و یک پروفایل کاملاً سالم و حرفه‌ای را راه‌اندازی و تنظیم کنید.

۲- یک وب سایت راه اندازی نمایید:

اگر می‌خواهید برند خود را به صورت آنلاین معرفی کنید نیاز به یک وب سایت دارید تا مخاطبان از طریق آن به شما دسترسی داشته باشند. این روزها نمیتوانید دنیای آنلاین را دست کم بگیرید و یا به راحتی از کنار آن عبور کنید. قطعا پیشنهاد من برای شما این است که فعالیت خود در دنیای اینترنت را همین امروز شروع کنید. ابزارهای بسیار برای ایجاد وب سایت و جذب بازدید کننده وجود دارد که در این بین ممکن است نیاز به هزینه کردن داشته باشید. ولی نگران هزینه‌ها نباشید چرا که با رسیدن به موفقیت در برندسازی شخصی هزینه‌ها به صورت درآمد چندین برابری به سوی شما باز خواهد گشت! من این مساله را تضمین میکنم.

اینترنت و برندسازی شخصی

۳- در مورد مخاطبان خود فکر کنید:

در بازاریابی موفق شما باید از همان ابتدا مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. برندسازی شخصی نیز به نوعی یک استراتژی بازاریابی موفق است. باید سعی کنید مخاطبان را به سمت وب سایت خود، شبکه‌های اجتماعیتان و هرکجا که درآن مشغول برندسازی شخصی هستید هدایت کرده و محتوای مفید و جذابی را برای آن‌ها فراهم کنید تا بتوانید ارتباط مناسبی بین خود و مخاطبانتان ایجاد نمایید. اما لازمه‌ی تمام اینها، شناخت صحیح مخاطبان است. چه محتوایی برایشان جذاب است؟ به دنبال پاسخ چه سوالاتی هستند؟ نیاز واقعی آنها چیست؟ و…

۴- با افراد با نفوذ دوست شوید:

افراد با نفوذ به عنوان بزرگترین دارایی برای برند شخصی شما به حساب می‌آیند. از طریق این دوستان شما می‌توانید با برقراری ارتباط با مخاطبان آن‌ها به جذب مخاطب بیشتر برای خود بپردازید و یا آن‌ها با اشتراک‌گذاری برند شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی خود به پیشرفت برندینگ شخصی شما کمک می‌کنند. این روش باعث افزایش چشم‌گیر مراجعین به شما خواهد شد. نمونه موفقیت در این مورد را بارها و بارها شاهد بوده‌ام. پس با خودتان فکر نکنید که باید از ابتدا روی پای خودتان بایستید! گاهی نیاز است تا از توانایی‌های دیگران کمک بگیریم.

۵- ارتباطات خود را گسترش دهید:

زمانی که شما در حال برندسازی شخصی خود هستید، افرادی که می‌شناسید و با آن‌ها در ارتباط هستید می‌توانند به شما کمک کنند. بنابراین روابط خود را به ارتباطات آنلاین محدود نکنید و به رویدادهایی که به تجارت شما مرتبط هست بروید، دوست پیدا کنید و ارتباطات جدید ایجاد کنید. سعی کنید درباره‌ی برند شخصی خود و خدمات خود توضیح دهید و دایره‌ی برندینگ خود را از این طریق گسترش دهید.

ارزش ارتباطات در برندسازی شخصی

۶- خود را همان که هستید معرفی کنید:

سعی کنید در معرفی خود و برند شخصی خود اغراق نکنید و حقایق را به مخاطبان ارائه دهید. بسیاری از مخاطبان رو راست بودن را بیشتر از هر چیزی می‌پسندند. این امر باعث می‌شود اعتماد آن‌ها جلب شده و از شما بعنوان یک برند معتبر یاد کنند. این با ارزش‌ترین دارایی شما خواهد بود که به همان‌چیزی که هستید شما را بشناسند. وقتی سعی کنید چیزی را نشان دهید که واقعاً نیستید، انرژی زیادی را باید صرف کنید و احتمال موفقیت شما نیز به مراتب کاهش خواهد یافت. من به برندسازی اصیل معتقدم. یعنی برندسازی منطبق بر وجود خودمان.

۷- اطلاعات را حفظ و نگهداری کنید:

زمانی که شما ارتباط خود را با مخاطبان بر قرار کردید باید اطلاعات آن‌ها را ذخیره کنید و به نفع کسب و کارتان از آن بهره بگیرید. بعنوان مثال نگهداری ایمیل‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از طریق بازاریابی ایمیلی کسب و کارتان را رونق دهید. این مورد را به هییییچ عنوان نباید نادیده‌گرفت.

امیدوارم این موارد را درست مثل خود من جدی بگیرید و یک قدم بزرگ در حوزه برندسازی شخصی برای خود بردارید. یادتان باشد، برندسازی شخصی، هرطور که حسابش را کنید ارزشش را خواهد داشت. به آینده‌ای فکر کنید که صاحب یک برند قدرت‌مند و ماندگار خواهید بود.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Comments
  • Misa77
    پاسخ

    ممنون از مقاله مفیدتون اقای سلیمانی وچیزی که این روزا نمیشه ازش چشم پوشی کرد اینترنته خوشحالم که مارو یا روشهایی برند سازی اشنا میکنید

Leave a Comment