برندسازی شخصی چگونه به کمک کسب و کار شما می‌آید؟

 In برندسازی شخصی

امروزه اهمیت برند شخصی بر هیچ کسی پوشیده نیست. برند شخصی شما پیامی است که با اسم، ظاهر و رفتار شما به افراد منتقل می‌گردد.  پیش از این برندسازی شخصی تنها با رد و بدل کردن کارت ویزیتی که نام شما روی آن نوشته شده بود انجام می‌پذیرفت. اما با ظهور شبکه‌های اجتماعی و حضور مداوم افراد و کسب و کارها در اینترنت، جوامع به سمتی رفته‌اند که افراد به رفتار و شخصیت شما و جایگاه اجتماعی شما، در داخل و خارج از دنیای مجازی توجه ویژه‌تری یافته‌اند. به همین دلیل اهمیت برندسازی شخصی با ابزارهای آنلاین و آفلاین در سال‌های اخیر چند برابر شده است.

مردم شما را با برند شخصی‌ شما می‌شناسند. برندینگ شخصی شما به کسب و کارتان هویت بخشیده و سبب ارتقای آن می‌شود. برند شخصی چهره‌ی واقعی شما را به مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی می‌‌شناساند و اجازه می‌دهد که آن‌ها با شما به عنوان یک فرد ارتباط برقرار کرده و به شما و برندتان احساس اعتماد و صمیمیت بیشتری داشته باشند.

آمارها نشان می‌دهند 30 درصد افراد ممکن است به پیامی که از یک برند دریافت می‌کنند، اعتماد کنند اما ۹۰ درصد آن‌ها به پیام‌های دریافتی از اشخاص اعتماد می‌کنند.

در این نوشتار می‌خواهم شما را با مفهوم برند شخصی آشنا کرده و بگویم چرا برندسازی شخصی در دنیای کنونی برای موفقیت شما و کسب و کارتان یک ضرورت است.

برندسازی شخصی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به فکر برندسازی شخصی برای خود هستید پیش از هر چیز باید از خودتان بپرسید که مخاطبان هدف شما دقیقاً چه کسانی هستند؟ نیازهای آن‌ها چیست؟ شما دقیقاً چگونه می‌خواهید آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید؟ کجا شما را ملاقات می‌کنند؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟ چه مشکلاتی دارند؟

اگر بتوانید مشتریان احتمالی‌تان را دقیقاً جایی که هستند ملاقات کنید، آن وقت است که برای خود یک برند شخصی موفق به عنوان فردی که واقعاً  به مشتریانش اهمیت می‌دهد و برای آن‌ها بهترین انتخاب را می‌خواهد ساخته‌اید و مشتریان‌تان اینگونه شما را به خاطر خواهند سپرد.

برندسازی شخصیدرست است که حضور مؤثر در  شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در برندسازی شخصی بسیار کمک کند اما این موضوع به این معنا نیست که شما فقط به وسیله اینترنت برند شخصی خود را می‌سازید. هنگامی که از خانه بیرون می‌آیید و با مردم ارتباط برقرار می‌کنید، مطمئن شوید که ظاهرتان مثبت، حرفه‌ای و متناسب با برندتان است. همیشه کارت ویزیت با خودتان به همراه داشته باشید و آن را به  مشتریان بالقوه‌تان بدهید. تجربه ثابت کرده مردم عاشق این هستند که از کسب و کارهای شخصی و محلی حمایت کنند و اگر بتوانید در دنیای واقعی با آن‌ها ارتباط خوبی برقرار کنید بسیار مشتاق‌تر می‌شوند که به خدماتی که شما به صورت آنلاین ارائه می‌دهید، نگاهی بیاندازند و این همان هدفی است که برندسازی شخصی دنبال می‌کند.

برندسازی شخصی همینجا تمام نمیشود…

شما باید با برند شخصی خود هماهنگ باشید. مشتریان شما پس از آنکه چندین بار با نام شما مواجه می شوند شما را می‌شناسند. طرح، لوگو و شعارهای شخصی شما باید هماهنگ با برند شخصی شما باشد. به طور خلاصه برند شخصی شما چیزی است که مشتریان کنونی و مشتریان  بالقوه شما، به کمک آن شما را شناسایی می‌کنند، با شما ارتباط می‌گیرند، به شما اعتماد می‌کنند و از شما خرید می‌کنند.

اگر برندسازی شخصی قوی‌ای داشته باشید کسب و کار شما ارتباط بهتری با افراد برقرار خواهد کرد و اعتماد مورد نیاز میان شما و مشتریان‌تان به وجود خواهد آمد و به شما ظاهری حرفه‌ای و متعهد خواهد بخشید. در دنیای امروز برای موفقیت یک کسب و کار داشتن هویت و برند شخصی برای صاحب آن کسب و کار الزامی است و خوشبختانه همه افراد ابزار و توانایی لازم برای برندسازی شخصی را دارند.

دو راه که برندسازی شخصی به موفقیت شما کمک می‌کند

کشف فرصت های شغلی جدید

افرادی که برای ساخت برند شخصی خود زمان صرف کرده‌اند به تدریج در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت مقالاتی درباره آنها نوشته خواهد شد و مردم در شبکه‌های اجتماعی و همینطور  در سایت‌های مختلف درباره آنها و محتوای‌شان صحبت خواهند کرد. وقتی شرکت‌ها یا افرادی که برای موقعیت‌های خالی شغلی شرکت و یا تیم خود به دنبال افرادی با تخصص مورد نظرشان هستند و یا برای یک پروژه خاص نیاز به مشاوره دارند، با جستجویی ساده در این کانال‌ها، با مقدار زیادی اطلاعات معتبر از این افراد رو به رو شده و به احتمال زیاد برای همکاری با یکی از آنها وارد مذاکره می‌شوند.

حرکت رو به جلو

بسیاری از افرادی که برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند موقعیتی نمی‌یابند که ثابت کنند توانایی‌هایی بسیار بیشتر از موقعیت فعلی خود دارند. این افراد اگر برای برندینگ شخصی تلاش کنند، می‌توانند خارج از موقعیت شغلی خود نیز دیده شوند. برند شخصی کمک می‌کند از محدودیت‌هایی که اشخاص و شرکت‌ها به وجود می‌آورند بگذرید و به عنوان یک فرد صاحب نظر مطرح شوید و این یعنی می‌توانید به پیشرفت خود امیدوار باشید.

فراموش نکنید که برندسازی شخصی در مورد فروش نیست بلکه درباره‌ی ((همواره در دسترس بودن شما برای مشتریان‌تان)) است و ایجاد این حس که می‌توانند به شما و پیشنهادات‌تان اعتماد کنند. برند شخصی شما باید منعکس کننده واقعیات شما، شخصیتی که دارید و شخصیتی که تلاش می‌کنید داشته باشید، باشد. برندینگ شخصی نه به معنای شهرت،  لکه تنها به معنای تاثیرگذاری شما روی کسانی است که مشتریان هدف شما هستند.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 20 comments
  • سید مهدی
    پاسخ

    عالی بود دمت گرم حال کردم

  • عرفان غلامی
    پاسخ

    مطالب کاملا عالی و جالب است

  • abbas
    پاسخ

    عالی بود دمتون گرم عالیی بود من که حال کردم

  • amir
    پاسخ

    عالی بود

  • سجاد افشار
    پاسخ

    مطالب بسیار مفید و ارزشمندی رو در اختیار گذاشتید ممنون

    • آرین سلیمانی
      پاسخ

      ممنونم از دوست خوبم، سجاد افشار

  • مهدی
    پاسخ

    ممنون عالی بود

  • Omid
    پاسخ

    ممنون از مقاله مفید شما .مطالب شما واقعا قشنگ و خواندنی بود.خیلی خیلی مفید بود

  • 0915470
    پاسخ

    سایتتون حرف نداشت ممنون

  • ارمین
    پاسخ

    سلام
    مطلب بسیار مفیدی بود
    واقعا از ان استفاده کردم
    موفق باشید

  • masuod
    پاسخ

    تا به حال همچین مقاله خوبی نخونده بود.افرین به این سایت عالی.موفق باشید

  • behrouz
    پاسخ

    عالی عالی عالی
    شما بهترین هستید

    • آرین سلیمانی
      پاسخ

      ممنونم از لطف شما به من

  • amirmc
    پاسخ

    ایول جالب بود

  • panjetala
    پاسخ

    آقا یه جواهرفروشی دیدم طرف بجای اینکه اسم خاصی بذاره روش اسم خودشو گذاشته بود.
    پرسجو کردم دیدم طرف ۱۰ ۱۱ ساله توی این کاره و سرش خیلی شلوغ تر از دیگرانه.
    گفتن خود صاحبش معروف شده و الان انقدر داره پول درمیاره
    کاملا موافقم که پرسونال برند میتونه کسب و کار رو از زمین به عرش برسونه

  • پی
    پاسخ

    مطالب مفید و ارزنده ای بود ….با تشکر

  • bahar
    پاسخ

    درست گفتین. برند خیلی مهم و باارزشه. من هم فکر میکنم برند داشتن در کسب و کار، موجب اعتماد مشتریها میشه. یکجور استقلال رو برای صاحب کسب وکار رو نشون میده.
    اما یه انتقادهم داشته باشم از مقاله تون. یه مقدار مقاله رو پیچیده نوشتین کمی نگارش جملات ساده و روون بود بهتر میشد

    • آرین سلیمانی
      پاسخ

      سلام خدمت شما دوست عزیز.
      حتما در مورد بهینه کردن مطلب اقدام خواهیم کرد

  • ahmad1372
    پاسخ

    سلام بنده با سخن شما موافقم در جامع امروز که مشتریان یا کاربران یا مصرف کنندگان به دنبال اجناس ، خدمات خوب هستند برندسازی شخصی صرفا یک گزینه نیست؛ بلکه یک توانمندسازی مدیریتی قدرتمند است.

  • Arshia
    پاسخ

    مطلب بسيار آموزنده بود
    خيلى ممنون🙏🏾

Leave a Comment