برندسازی شخصی و بهای جدید شما

 In برندسازی شخصی

نمی‌دانم چه دلیلی دارد که احساس خوبی به این مساله ندارم که بگویم وقتی قدم در مسیر برندسازی شخصی می‌گذارید «درآمدتان بیشتر و بیشتر می‌شود». اما حقیقت این است که درآمدتان چندین و بلکه چندین‌ ده برابر می‌شود. با من در این مطلب همراه باشید تا کمی درمورد درآمد بیشتر یک پرسونال برند و افزایش بهای شما به صحبت بنشینیم. 

برندسازی شخصی و گسترش جامعه مخاطبین

یکی از اتفاقات اصلی در برندسازی شخصی که نه تنها من در کتاب خود توجه ویژه‌ای به آن داشته‌ام، بلکه بالاتفاق، تمام متخصصین برندسازی به آن باور دارند این است که جامعه مخاطبین شما افزایش خواهد یافت. تعداد افراد بیشتری شما را خواهند شناخت و به موازات آن، درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد. این موضوعی کاملاً طبیعیست و شاید قادر نباشید به سادگی جلوی آن را بگیرید.

شاید تا مدتی قبل، هیچ تماسی با شما جهت صحبت در یک برنامه رادیویی و یا حضور در یک کنفرانس بزرگ گرفته نمی‌شد. اما امروز که مدتی از برندسازی شخصی شما می‌گذرد، تماس‌ها شروع می‌شوند. این چرخه، چرخه‌ایست که به صورت خودکار بر تعداد مخاطبان شما خواهد افزود و سیل عظیم‌تری از درخواست‌ها را به سوی شما خواهد کشانید.

برندی شخصی با جامعه‌ای گسترده از مخاطبان؟

شما بعد از گسترش جامعه مخاطبانتان، قادر نخواهید بود همچنان مشاوره‌های خود را به صورت تکنفره در دفتر کار خود برگزار کنید. پس تکلیف دیگران چه خواهد شد؟ شما با جامعه گسترده‌تری از درخواست‌ها روبروئید و از نظر من این نمی‌تواند درست باشد که شما تنها فرصت مشاوره را در عده‌ی معدودی از مخاطبان خود قرار دهید.

من متخصصینی را می‌شناسم که توصیه‌هایشان به خود من بسیار کمک کرده. توصیه‌هایی که باعث شده کیفیت بیشتری را در زندگی زناشویی، شخصی و حرفه‌ای خود تجربه کنم. اما من به مطب و دفتر کار آنها نرفته‌ام. بلکه آنها توصیه‌های بسیار خوب خودشان را طوری رسا بیان کردند که با اولین جستجو در اینترنت و یا روشن کردن رادیو مرا گرفتار خود و محکوم به خوشبختی کرده‌اند.

برای یک برند شخصی این ایده‌آل نیست که…

این نمی‌تواند ایده‌آل باشد که ما توصیه‌های عالی خودمان را تنها و تنها، یک به یک به مخاطبان خودمان برسانیم. پس دیگران چه می‌شوند؟ پس اثرگذاری مثبت ما در جامعه چه می‌شود؟ آیا ما نباید برای بهتر شدن زندگی هم‌نوعانمان تلاشی کنیم؟ آنها قدردان این موضوع خواهند بود و علاوه بر توصیه ما به یکدیگر، درآمد و سطح رضایت ما از زندگی را نیز افزایش خواهند داد.

وقتی عده‌ی زیادی را از یک تریبون راهنمایی می‌کنید، وضعیت متفاوتی را تجربه خواهید کرد. شاید تا دیروز به این موضوع افتخار می‌کردید که توانسته‌اید زندگی یک‌نفر را نجات دهید. اما فردا که شما به یک برند شخصی ارزشمند تبدیل شدید همه‌چیز متفاوت خواهد بود. کلام شما قادر است زندگی ده‌ها، صدها و بلکه هزاران‌نفر را تغییر دهد.

افزایش درآمد یک پرسونال برند

اگر به دنبال درآمد بیشتر هستید

همه‌چیز بستگی به شما دارد. اگر قضاوتتان چنین است که با کسب درآمد بیشتر قادر خواهید بود خدمات ارزنده‌تری را ارائه دهید، این موضوع از لحاظ اخلاقی هیچ مشکلی نخواهد داشت که حق مشاوره‌ای چندین برابر مشاوره‌های تک نفره رقبای خود دریافت کنید. می‌توانید قیمت‌های چندین برابر برای پروژه‌های خود پیشنهاد دهید. چرا که کارفما گرچه به شما پول بیشتری نسبت به دیگران پرداخت خواهد کرد، اما بابت اطمینان و ایمانی که به شما دارد (منظورم همان اطمینان و ایمانی است که برند شخصی شما در قلب مخاطبانتان پدید می‌آورد)، با رضایت خاطر این کار را انجام می‌دهد.

آنچه رایج است

مشاورانی را در حوزه‌ی خانواده می‌شناسم که به واسطه تبدیل شدن به یک برند شخصی، پیشنهادات کاری بیشتری دریافت کرده‌اند. سپس تجربه‌ی بیشتری بدست آورده و همین موضوع ارزش برند شخصی آنها را افزایش داده. آنها امروز نه فرصت کافی در اختیار دارند و نه قادرند که به صورت مشاوره‌های یک نفره پاسخگوی نیاز همه مخاطبانشان باشند.

آنها به اجبار در برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی شرکت می‌کنند تا پاسخ به سوال یک مخاطب، بسیاری از پرسش‌های مخاطبان دیگر را نیز پاسخگو باشد. اما آنها اقدامات جالب و جدیدی می‌کنند.

در بین همین مشاوران داخلی، کسانی هستند که تورهای آموزشی-گردشی خوبی را تدارک می‌بینند، خانواده‌های زیادی را ثبت نام می‌کنند، آنها را سوار بر یک کشتی تفریحی بزرگ می‌کنند و در کنار برنامه‌ی جهانگردی ۲ هفته‌ای در اقیانوس‌ها، ساعاتی را به سخنرانی و راهنمایی آنها اختصاص می‌دهند. آنها در مدت این ۲ هفته، زندگی‌های بسیار زیادی را سرو سامان می‌دهند و البته چندین برابر حق مشاوره‌ی یک نفر را دریافت می‌کنند. آنها به معنای واقعی کلمه به دیگران کمک می‌کنند و البته ثروتمند می‌شوند.

شانه به شانه یک برند شخصی

تور کسب و کار

تور کسب و کار در شهر ماسوله

متخصصینی را در حوزه‌ی کسب و کار در همین خاک می‌شناسم که با برگزاری تورهای ایران‌گردی، شرایطی را فراهم می‌کنند تا برنامه‌های عملی فوق‌العاده‌ای را در به مخاطبان خود ارائه دهند. نامشان «تورهای کسب و کار» است. تورهایی که با یک برنامه صبح‌گاهی انگیزشی شروع می‌شود و علاوه بر گشت و گذار، شامل یافتن موقعیت‌های جدید کاری و تجاری، تمرینات ارتباطی و…. است.

معلوم است که مخاطبان این متخصصین حاضرند برای این تورها هزینه زیادی پرداخت کنند. چه شرایطی بهتر از این تا آنها شانه به شانه مربی خود در کسب و کار، پا به شهرها و روستاهای مستعد بگذارند، تفریح کنند، درس بیاموزند و در نهایت با دستی پر بازگردند؟

برندسازی شخصی در ایران

وقتی پس از ۱ تا ۳ سال قدم برداشتن در مسیر برندسازی شخصی، تبدیل به یک برند شخصی قوی شدید، برای یک سخنرانی ۲ ساعته در یک سمینار، چندین برابر درآمد گذشته خود درآمد کسب خواهید کرد. علاوه بر اینکه پیشنهادات زیادی در همانجا دریافت خواهید کرد. من صحبت از کشور خودمان و تبدیل شدن به یک برند شخصی داخلی می‌کنم.

حرف‌هایی نمی‌زنم که برای کشورهای توسعه یافته باشد. درست به یک سخنران در زمینه‌ی «کسب و کارهای نو پا»، «سلامت و بهداشت»، «موفقیت»، «تندخوانی» و امثال اینها اشاره می‌کنم. کسانی که در زمینه‌ی تدریس و آموزش‌های غیر دانشگاهی و البته کاربردی به شدت موفق شده‌اند، درآمدی ۶۰ تا ۹۰ برابر یک استاد دانشگاه دارند و دیگر فرصتی ندارند تا سمینارهایی کمتر از ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر برگزار کنند. آنها مورد اعتماد واقع شده‌اند، به جامعه نفع می‌رسانند و جامعه نیز پاداششان را می‌دهد.

من چطور می‌توانم؟

وارد پروسه برندسازی شخصی شوید، آنوقت کافیست بعد از دورخیزی کافی در طی دوران اولیه برندسازی خود، کتابی پرفروش بنویسید (بعضی موفق می‌شوند در کمتر از ۶ ماه پس از شروع برندسازی، کتاب خود را به کتابی پرفروش تبدیل کنند)، مصاحبه‌ای پرطرفدار انجام دهید، در یک سخنرانی شاهکار کنید، از چند شرکت معروف پیشنهاد کاری دریافت کنید و یا از طرف تلویزیون دعوت شوید.آنوقت دیگر نان شما در روغن است و البته این کار کاملاً شدنی است. فقط نیاز دارد تا گام به گام دانش و مهارت‌های خود را در زمینه برندسازی شخصی افزایش دهید. ما نیز به زودی، با کارگاه‌هایی عملی بیشتری در این زمینه همراهتان خواهیم بود.

همینطور خوشحال خواهم شد نظرات و سوالات ارزشمند خودتان را در قسمت کامنت (نظرات) در انتهای مقاله با من و دوستانم در آی‌بهتر به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید: مفهومی به نام برندسازی شخصی

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 3 comments
  • رضا
    پاسخ دادن

    مثل تمام مطالب دیگه تون این هم خوب و آموزنده بود. ممنون

  • پاسخ دادن

    خيلي عالي بود.
    مطالبتان روان بود و به دلم آدم مي شيند.

    • آرین سلیمانی
      پاسخ دادن

      متشکرم آقای خجسته نیای عزیز از شما دوست خوبم

Leave a Comment