افراد نیازمند به پرسونال برندینگ

 In برندسازی شخصی

با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه‌ی پرسونال برندینگ مشخص شده است که همه‌ی ما برای موفقیت در کسب و کار و تجارت خود چه به عنوان کارآفرین و چه به عنوان بازاریاب به برند شخصی نیاز داریم. برندسازی شخصی به معرفی خصوصیات، ارزش‌ها و هدف‌های ما به مخاطبانی که بدنبال خدمات ما هستند می‌پردازد و کمک می‌کند برند شخصی ما در ذهن مشتریان ثبت شود. این به معنای اعتماد دیگران به ما و افزایش موفقیت در کسب و کارمان است.

آیا هنوز برند شخصی ندارید؟ مجدداً فکر کنید…!

”هر شخصی یک برند شخصی دارد”. تنها سوال واقعی این است که برای توسعه و ساخت برند شخصی خود چه کارهایی انجام می‌دهید. اگر شما لوگو شخصی و یا شرکت مختص به خود ندارید، به این معنی نیست که شما برند شخصی ندارید. کافی است در گوگل نام خود را جستجو کنید و ببینید چه چیزی در مورد شما در دنیای اینترنت وجود دارد. در هر شرایطی که درحال حاضر به سر می‌برید لازم است این برند و نام خود را توسعه دهید و به بهترین شکل به مردم معرفی نمایید.

شما برند شخصی هستید

برند شخصی چیست و چرا اهمیت دارد؟

برند شخصی یا همان پرسونال برند مجموعه ای از ارزش‌ها و ویژگی هایی است که وقتی مخاطبان به شما فکر می‌کنند و یا شما را می‌بینند، به ذهن آنها می‌آید. یک برند تجاری شخصی موثر و قدرتمند تنها ارزش‌ها و خصوصیات شما را معرفی نمی‌کند، بلکه وعده‌هایی که به کارفرمایان یا مشتریانتان داده‌اید و اررزش‌هایی که شما برای آن ها فراهم می‌کنید را نیز به همراه دارد.

برخی از مدیران و کسانی که مسئول استخدام کارمند هستند، برای پیدا کردن کارمندان آینده نگر و ایده آل به شبکه های اجتماعی مراجعه می‌کنند تا بتوانند کاندیدهای واجد شرایط را با توجه به برند شخصی و سابقه‌ای که دارند، انتخاب نمایند. بله، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت شخصی شما فرصتی عالی برای برندسازی شخصی هستند.

پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید: توصیه‌هایی برای افزایش فالور اینستاگرام شما

حتی اگر پروفایل اینستاگرام، فیسبوک یا لینکدین نداشته باشید، ممکن است با جستجوی نام شخصی شما در اینترنت مطلبی درباره شما پیدا شود. همین حالا این کار را انجام دهید. این نتایج ممکن است دروغ و یا اشتباه باشند، بنابراین با برندسازی شخصی سعی کنید ارزش‌ها و اطلاعات مفید را درباره خود توسعه دهید. زیرا نظارت بر آنچه که در مورد شما در اینترنت گفته می‌شود برای همه مهم است و شما مسئول آن هستید.

وبسایت یا شبکه اجتماعی برندسازی شخصی

برند شخصی شما هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین در پیشرفت شما موثر است و این دلیل که شما با رسانه‌های اجتماعی تعامل ندارید، باعث نمی‌شود که به برندینگ شخصی نیاز نداشته باشید.

در دنیای آنلاین نیز اجتماعی مثل یک ویترین راحت برای دسترسی به برند شخصی شما به دیگران کمک می‌کند. آنها می‌توانند با شما آشنا شوند، از شما راهنمایی بگیرند و دائماً شما را به یاد داشته باشند. من مدتی قبل مقاله‌ای تحت عنوان ”وب‌سایت یا شبکه‌ اجتماعی” نوشتم که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را مطالعه کنید. در این مقاله توضیح داده‌ام که کاربردهای مختلفی بین وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی برند شخصی شما وجود دارد که هرکدام جایگاه خودشان را دارند (البته در همان مقاله توضیحات بیشتری در مورد جزئیات آنها داده‌ام).

برای داشتن برند شخصی قدرتمند نیاز است خصوصیات خود را به درستی معرفی کنید. مردم شما را بر اساس خصوصیات شما قضاوت می‌کنند. بنابراین با برندسازی شخصی مناسب و تاثیر گذار می‌توانید به اهداف خود دست یابید.

برای کسانی که تصمیم می‌گیرند در دنیای آنلاین فعالیت کنند، شبکه های دیجیتال نقش مهمی در شناسایی و ایجاد فرصت های جدید ایفا کرده و در بهینه سازی برندینگ شخصی موثر هستند.

موثرترین برند تجاری شخصی برندی است که با ارزش‌های شما سازگار است. زمانی که شما برند شخصی خود را داشته باشید، دیگر نیازی به ایجاد مجدد آن ندارید بلکه با افزایش کیفیت برندینگ شخصی خود را در جهت بهبود و رشد قدم بر می‌دارید. مسیر برندسازی شخصی می‌تواند تا انتهای دوران بازنشستگی شما (و حتی بعد از آن) ادامه پیدا کند و مسیرهای موفقیت نامحدودی را در اختیار شما بگذارد.

چند گام اولیه برای ساخت پرسونال برند:

ارزش های خود را مشخص کنید

شما باید چیزهایی که برایتان مهم هستند را مشخص کنید. هیچ چیز در برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ مانند این نیست که ”خودتان باشید”. اموری که اگر به درستی انجام نشوند باعث آزار شما می‌شوند نیز جزء ارزش های شما قرار می‌گیرند. این ارزش ها به شما کمک میکند تا بفهمید چه چیزهایی در زندگی شخصی و کاری شما برایتان مهم و اساسی است و از آن به بعد خواهید دانست که چه ویژ‌گی و خصوصیتی را در خودتان می‌توانید بیش از پیش به نمایش بگذارید.

نقاط قوت و توانمندی‌های خود را شناسایی کنید

برای داشتن یک برند شخصی موفق نیاز است بدانید چه کارهایی را می‌توانید بهتر از دیگران انجام دهید تا بوسیله آنها از سایر رقبا متمایز شوید. من مطالب زیادی را بر اساس تحقیقات روز دنیا در مورد نقاط قوت با مشا به اشتراک گذاشته‌ام که به یکی از مهمترین آنها می‌توانید در مقاله‌ی زیر دسترسی داشته باشید:

توصیه می‌کنم حتماً بخوانید: انقلاب نقاط قوت

زمانی را برای بررسی نظرات دیگران در مورد پرسونال برند خود (برند شخصی‌تان) صرف کنید

از دوستان، اعضای خانواده و کارفرمایان در مورد شخصیت و عملکرد خود بپرسید و بازخورد آن را تجزیه تحلیل کنید. شاید در ابتدا این کار کمی سخت به ‌نظر برسد، اما فراموش نکنید که برای موفقیت در برندسازی شخصی، باید خجالت را کنار بگذارید. وقتی از دیگران در مورد برند شخصی خودتان سوال می‌کنید، در واقع درحال بررسی یک گزارش عملکرد هستید! این کار به شما این امکان را می‌دهد که نقاط ضعف و قوت خود را در مسیر برندسازی شخصی شناسایی کرده و استراتژیک‌تر از قبل عمل کنید.

آرین سلیمانی

نیازهای کارفرمایان، مشتریان و مخاطبان خود را بررسی کنید

برای بررسی چالش‌هایی که مخاطبان شما با آن مواجه هستند وقت بگذارید و به شکلی بیان کنید که شما چطور می‌توانید در حل این چالش‌ها به آنها کمک کنید. این کار باعث آشنایی بیشتر بسیاری از افراد، جلب اعتماد برخی و علاقه‌مند شدن بسیاری به شما خواهد شد.

در پروسه برندسازی شخصی با کیفیت سرمایه گذاری کنید

به فکر هزینه‌های پرداختی نباشید. ممکن است مسیر انتخابی شما برای برندسازی شخصی یک مسیر هزینه‌بر باشد (همانطور که می‌تواند به شکلی دیگر و تقریباً بدون هزینه باشد)، اما با برندسازی شخصی درست و دقیق می‌توانید در آینده درآمدی معادل چندین برابر هزینه‌ها را به سوی خود جذب کنید. برای مطرح کردن برند شخصی خود و استفاده درست از روش‌های موجود برای این کار، می‌توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

در انتها

آرین سلیمانی - برندسازی شخصیبرندسازی شخصی فرایندی است که طی آن شما و تخصص هایتان در کنار ارزش‌هایتان به عنوان یک هویت و برند معرفی می‌شوید. برند شخصی معتبر چیزی است که به شما این امکان را می‌دهد تا از دیگران متمایز باشید. همچنین می‌تواند بروی مخاطبان شما اثربخشی زیادی داشته باشد. در دنیای دیجیتال امروزی پرسونال برندینگ برای همه کسانی که می‌خواهند به موفقیت دست یابند امری ضروریست.

در انتها توصیه می‌کنم برای افزایش قدرت برند شخصی خودتان، از طریق زیر در خبرنامه ما عضو شوید و به صورت ماهانه در جریان گزیده‌ترین و پر مخاطب‌ترین مطالب من در حوزه‌ی پرسونال برندینگ قرار بگیرید.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 7 comments
  • اشکان
    پاسخ دادن

    بسیار عالی و تاثیر گذار مطالب شما بسیار برای من مفید بود

  • mehrdad1010
    پاسخ دادن

    مفید و بسیار صریح و روان بود ممنون

  • [email protected]
    پاسخ دادن

    خوبه اما این ایده در برخی کشورها جواب نمیده

  • پی
    پاسخ دادن

    مفید و تاثیر گذاررررر

  • حامد
    پاسخ دادن

    بسیار عالی

  • shad70
    پاسخ دادن

    سلام با برند واقعا موافقم هرکس یه برند داره و دنیا روی پیشرفت و تکنولوزیه.من خدا چنیدین وبلاگ وچندین سایت دارم که میشه برندم.واقعا مفید بود

  • پاسخ دادن

    خیلی ممنونم بابت انتشار این مقاله بسیار مفید و کاربردی موفق باشید

Leave a Comment