ارزش بازخورد برای یک نابغه

 In نوشته‌های عمومی

یکی از کتاب‌های پرفروش در حوزه لاغری(البته در امریکا) کتاب “پاهای کشیده در ۳۰ روز” میباشد. داستان نوشته شدن این کتاب فوق‌العاده جالب و دقیقاً مرتبط با بازخورد جامعه هدف بود. در این مقاله میخواهم با بررسی داستان این کتاب موفق به شما نشان دهم چطور میتوانید از بازخوردگیری به نفع خودتان استفاده کنید، ثروتمند شوید و به موفقیت برسید.

پیشنهاد میکنم حتماً مقاله بازخورد چیست؟ را بخوانید.

داستان موفقیت فروش یک کتاب

((وندی استلینگ)) که سالها در آرزوی بنا کردن شرکت شخصی خودش بود، با مشکل نقدینگی برای برآورده کردن این آرزو دست و پنجه نرم میکرد. او ۱۰۰ هزار دلار پول نیاز داشت و نمیدانست از کجا میتواند به چنین مبلغی دست پیدا کند. او از ابتدا راهش را با سوال شروع کرد. “سریع ترین راه برای بدست آوردن ۱۰۰ دلار چیست؟”. بهترین جواب: کتابی پر فروش بنویس!

او باید ۱۰۰ هزار نسخه از کتاب خود را به فروش میرساند و اگر از هر جلد ۱ دلار نصیبش میشد، به هدف ۱۰۰ هزار دلاری خود دست یافته بود. حالا وندی به مرحله بعد رفت و از اینجا شروع به دریافت بازخورد و اتکاء به آنها کرد. اولین بازخورد: پرفروش ترین کتاب‌ها در امریکا کدام کتاب‌ها هستند؟ پاسخ: کتاب‌های مربوط به کاهش وزن!

بازخورد، نیاز اصلی مخاطب و مشتری شما را نشان میدهد. هیچ راهی بهتر از این نیست تا خود مشتری یا مخاطب به شما بگوید دقیقاً چه چیزی میخوهد. 

او پرسش‌ها را ادامه داد: چطوری میتوانم چنین کتابی بنویسم؟ پاسخ: از خانم‌ها بپرس!  او به سراغ خانم‌ها رفت و پرسش‌هایش را ادامه داد: ترجیح میدهید بیش از همه کدام اندامتان لاغر شود؟ پاسخ: اکثر خانم ها پاسخ دادند “پاها”. او پرسید: مایلید در چه مدت پاهایتان لاغر شود؟ پاسخ: در عرض یکماه!

بیایید حدث بزنیم وندی چه کتابی نوشت. او از تمام بازخوردها و پاسخ‌ها بهره گرفت و دقیقاً کتابی برای برآورده کردن همین نیازها نوشت. نام کتابش را میپسندم: ((پاهای کشیده در عرض ۳۰ روز)). او توانست در مدت کوتاهی ۱۰۰ هزار نسخه از کتابش را به فروش برساند و شرکت خصوصی خودش را تأسیس کند.

حالا چه‌کار کنیم؟

همیشه مشتاق دریافت بازخورد از مشتریان و مخاطبانتان باشید. شاید برخی مشتریانتان از خدمات و محصولاتتان به صورت کامل رضایت نداشته باشند و شاید اصلاحات شما نیز مثمرثمر واقع نشود. ما واقعاً نمیدانیم که مشتریانمان دقیقاً چه چیزی میخواهند. شاید از رنگ محصول شما خوششان نمی‌آید، شاید مایل باشند ارزان تر خرید کنند، شاید دوست داشته باشند پول بیشتری پرداخت کنند اما در عین حال کالایی تجملاتی تر دریافت کنند. سریع ترین راه برای درک نیاز آنها، پرسش از خودشان است.

نکته آخر

ما در آی‌بهتر آنقدر مطالب را به یکدیگر مرتبط و تکرار میکنیم تا با مطالعه هر مقاله، مطالب زیادی برای شما دوره شوند. با این کار شما پس از مدتی از سطح دانش بالایی در حافظه بلندمدت خود برخوردار خواهید بود و به سادگی این موارد را در زندگیتان جاری خواهید یافت.  توصیه میکنم حتماً به مقالات دیگر ما نیز سر بزنید.

همین حالا با دوستانتان به اشتراک بذارید
Recent Posts
Showing 2 comments
  • kh.latifi
    پاسخ

    مرسی واقعا.کاش مدرس هایی مثل شما بیشتر بودن.
    جای تاسفه که توی وب سایتهای دیگه فقط مطالب سطحی به صورت یک دو سه گفته میشن و پر از تبلیغات رنگارنگ هستن.امیدوارم همیشه موفق باشید و دیگران رو به شکوفایی برسونید.حتما هم همینطور خواهد بود

  • ر. سعادت
    پاسخ

    ایده خیلی جالبیه که گفتین
    چون احساس کردم مطلب یه مقداری سنگینه میخوام برای دوستان با زبون خودم توضیح بدم. با اجازه استاد…

    ببینید دوستان، شما میخواید یک کالای پرفروش رو از چین وارد کنید تا سود خوبی بدست بیارید.اما واقعا چه کالایی وارد کنیم؟
    خوب شما میتونید با پرسش سوالات خوب و درست، به سمت انتخاب یک کالای خوب و درست پیش برید. این چیزیه که منظور استاد در جمله ((از بازخورد ثروتمند شوید هست)).
    شما با پرسش سوالات خوب و در نهایت گرفتن بازخورد میتونید متوجه بشید چه کالا و چه محصولی درحال حاضر پرفروش هست.کاری که خیلی از افراد نمیکنن.مثلا برخی تجار، کالایی رو که خودشون میپسندن رو وارد میکنن،درصورتی که اون فروشی که انتظار میره رو ندارن.شاید انقدر پول دارن که دوست دارن کالاهای مورد علاقه خودشون رو وارد کنن.اما ما هم همین وضعیت رو داریم؟
    مثلا من خودم کلا ۵۰ میلیون تومن بیشتر پول ندارم که ترجیح میدم ۶ قفله سرمایه گذاری کنم و عملا ریسک نکنم.پس میتونم با دریافت بازخورد، از راه رفتن توی خیابون و بین مغازه ها، بازخورد بگیرم و بهترین کالا برای فروش و وارد کردن رو انتخاب کنم.
    ببخشید طولانی شد

Leave a Comment